נמשך המשבר בין השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לראש הממשלה בנימין נתניהו: עוצמה יהודית החרימה את ישיבת הממשלה השבועית והודיעה כי לא תתייצב בהצבעות בכנסת כמחאה על מדיניות הממשלה.

בן גביר תקף את ראש הממשלה ואת שר הביטחון, יואב גלנט: "הם ממשיכים במדיניות שלהם: שחרור המחבל הירדני, שחרור גופות מחבלים. זה לא מקובל עלינו ולא יכול להימשך ככה. הממשלה חייבת לעבור למדיניות ימין".

בליכוד זועמים על עוצמה יהודית בשל התנהלותם ומאשימים אותם ביצירת דינמיקה שעלולה להפיל את הממשלה. חבר הכנסת חנוך מילביצקי מהליכוד אמר הבוקר: "הקואליציה היא קואליציה אחת, ספינה אחת, ואם הספינה תטבע - כולם יטבעו איתה. אף אחד לא יוכל לבוא ולהגיד: 'כן, אבל עמדתי על עיקרון כזה או אחר'. הציבור הימני לא יסלח למי שיחבל בעבודה של הממשלה הזו. אנשי עוצמה יהודית, חוץ מהעובדה שהם פטריוטים גדולים, הם גם מבינים בפוליטיקה. הם מבינים שהם לא יעשו את זה בסופו של דבר".

מה לדעתך הם מנסים לעשות פה בעצם?
"להערכתי, יש איזושהי מחשבה שלהם שהדבר הזה יחזק אותם בבייס שלהם, יגרום להם להיראות כאילו הם עומדים על איזשהו עיקרון - למרות שלא ראינו שום עיקרון שעבורו הם עומדים. אין משהו שאפשר עכשיו לבוא ולעשות אחרת. יש להם את כל הכלים לפעול מתוך הקואליציה. אני מקווה שהם יחזרו לדיונים בזמן, יחזרו לעבודה ולא למחאות, ונוכל כולנו להתקדם קדימה לאן שאנחנו רוצים להגיע".

בן גביר טוען שזו לא ממשלת ימין, ממשלה שמחזירה גופות מחבלים ולא פועלת בעוצמה בעזה.
"אין שום מניעה, לא מחברי עוצמה יהודית ולא מאף אחד אחר, לממש מדיניות ימין. להפך. הם קיבלו עמדת השפעה אדירה: רשות הוועדה לביטחון פנים, השר לביטחון לאומי, תקציב חסר תקדים שמוסיף להם אלפי שוטרים. כדאי להם לעמוד מול הציבור באומץ ולהסביר מה לא עובד, ולא לשחק כל מיני משחקים שלא עוזרים למימוש מדיניות ימין".

למה משחקים? בן גביר נוקב בנושאים שמפריעים לו.
"הימין לא נמדד באם מחזירים גופות מחבלים או לא. יש עמדה של מערכת הביטחון, ראש הממשלה ושר ביטחון, שרוצים לא פחות מבן גביר למשול ולהילחם בטרור. בן גביר יכול לשבת איתם איפה שצריך, לשאול ולהבין את העמדה המקצועית".

הצלילה בסקרים נמשכת. מה תעשו?
"אנחנו עובדים ומעבירים כרגע תקציב שיש בו בשורות גדולות לעם ישראל. אני מקווה שאלפי התקנים של השוטרים שאמורים לעבור אחרי התקציב, יתחילו להשפיע גם מבחינת משילות. חובת ההוכחה מוטלת עלינו, לכן צריכים פחות לדבר ויותר לעבוד".

מחר יתחדשו השיחות בבית הנשיא, כשמארגני המחאה נגד הרפורמה המשפטית לוחצים על בני גנץ ויאיר לפיד להציב דדליין לסיום השיחות מתוך הערכה כי הקואליציה מושכת זמן. "אני לא מרגיש שאנחנו לקראת התקפלות האירוע, אלא ההפך", אמר מילביצקי, "אני יושב בשיחות וחושב שהלכנו חצי צעד קדימה בפגישה הקודמת. אנחנו הולכים להתכנס ולצלול יותר, לנסות להגיע להבנות בכל מיני נושאים".

פורסם שגדעון סער עזב בזעם ואמר שמהשיחות לא ייצא כלום.
"היה אירוע שגדעון סער עזב לחמש דקות וחזר. בפגישה הקודמת אני עזבתי בכעס לכמה דקות וחזרתי, רק פחות דיווחו על זה. כשמתחילים לגעת בדברים משמעותיים, לפעמים גם כועסים. זה דווקא בעיניי סימן מעודד, שבן אדם נמצא שם באמת עם הלב".

מה אתה אומר על הטענה שהרפורמה ממילא מתה ושאלה שיחות סרק?
"אני מתואם מול ראש הממשלה, שר המשפטים, מזכיר הממשלה יוסי פוקס והשרים דרמר וקיש, וזה דיווח ממש לא נכון. זה בדיוק ההפך, למען האמת. אני לא רואה איך הציבור שלנו נותן לנו להתקדם הלאה ולהמשיך, בלי להתייחס לתיקונים שצריך לעשות במערכת המשפט. הדרך הנכונה זה כפי שאמר ראש הממשלה, דרך הסכמות רחבות. אנחנו שם כדי להצליח".