במהלך הדיון שנערך אתמול (שני) בבית המשפט המחוזי בנצרת בעניין המשפט החוזר של רומן זדורוב, דרש סנגורו של זדורוב, עורך הדין ירום הלוי, לזמן את אולה קרבצ'נקו לעדות מוקדמת. זמן קצר לפני הדיון טען בשיחה עם N12: "האדמה תרעד. אם השופטים יתנו לי להציג את הדברים שאני רוצה להציג בפניהם, אני מתחייב להוכיח להם שא"ק היא לא רק הרוצחת של תאיר ראדה, אלא גם רוצחת סדרתית".

עורך הדין דניאל חקלאי, פרקליטה של קרבצ'נקו, הגיב הבוקר להאשמות החמורות האלה. "מדובר בדברים מופרכים, מקוממים, דברי הבל", תקף חקלאי בשיחה עם ניב רסקין ב"חדשות הבוקר", "הבהרנו אתמול לבית המשפט כי גרסתו של א"ח היא גרסת כזב. אני מזכיר שא"ח התעלל באולה במשך עשור, פגע בה מינית ופיזית והודה בכך במשטרה. הוא הודה רק אחרי שאולה סיפרה להם והשוטרים לחצו עליו, לא אמר את זה ביוזמתו".

"א"ח התעלל באולה נפשית וכשהיא ביקשה לעזוב אותו אחרי עשור של קשר מתעלל, הוא שלח לה 700 מסרונים, חלקם מאיימים", הזכיר עו"ד חקלאי, "הוא איים להפיץ תמונות עירום שלה ברשת ואכן עשה זאת. הוא איים עליה שיפיץ את אותה עלילה נגדה. בניגוד למה ששומעים מעו"ד הלוי, המשטרה מצאה טיוטות במחשב של אותו א"ח שבהן הוא ממש בנה את ההפללה בהתאם להכרעת הדין של זדורוב. אין ספק שמדובר בעלילת שווא".

אולה קרבצ'נקו, "צל כבד" (צילום: עידו הר, באדיבות כאן 11)
אולה קרבצ'נקו | צילום: עידו הר, באדיבות כאן 11

למה בעצם אתם לא תובעים את עו"ד הלוי על לשון הרע?
"אני מייצג את אולה בתחום המשפט הפלילי ולא מתמקד בתחום לשון הרע, ישנו עורך דין אחר שמייצג אותה בתחום הזה. אינני יודע האם אותו עורך דין ביחד עם אולה אכן יחליטו לתבוע דיבה את עורך הדין הלוי. אני לא נכנס לשיקולים הללו".

הלוי טוען שאולה ניסתה לברוח לאוקראינה. למה עשתה זאת אם אין לה מה להסתיר?
"זה כל כך מגוחך, מדובר בהכפשה חוזרת ונשנית. אולה מעולם לא ביקשה לברוח לאוקראינה. היא חיה על הקו של ישראל-אוקראינה - תשעה חודשים בשנה בישראל ושלושה חודשים באוקראינה כתיירת. סבתא שלה חיה שם. מוקד החיים של אולה בישראל, אבל יש לה גם משפחה באוקראינה. גם בתקופה הכי סוערת, מתלהמת ושקרית אולה שבה לארץ בכל פעם שנקראה לחקירת משטרה. היא התייצבה, שיתפה פעולה ומיוזמתה התחננה שייקחו דנ"א וטביעות אצבע שכמובן לא התאימו לזירת הפשע".

עורך דין ירום הלוי (צילום: מתוך "עובדה")
עורך דין ירום הלוי | צילום: מתוך "עובדה"

אתה תומך במשפט חוזר לזדורוב?
"ברגע שבית המשפט העליון קבע את זה, כולנו צריכים לקבל את זה בהכנעה ובכבוד. בהחלט יש סימני שאלה שראוי לברר לגבי הרשעתו, למרות שיש ראיות כבדות משקל נגדו. הדברים יתבררו במשפט החוזר".

למה אתם מתנגדים לדרישה לזמן את אולה לעדות מוקדמת? אתם לא רוצים להסיר את העננה אחת ולתמיד?
"הבהרנו לבית המשפט שאנחנו מתנגדים בתוקף לעדות מוקדמת. מאמין שבית המשפט יקבל את ההחלטה הנכונה וידחה את הבקשה. אין שום עננה, העננה הזאת פיקטיבית. היא תוצר של גרסה כוזבת, עלילת שווא. שוב ושוב מופצים כזבים ואנחנו נאלצים לעמוד מול המצלמות ולהבהיר שמדובר בקשקוש. האם אדם נורמטיבי, שומר חוק וחף מפשע שלא קשור לרצח תאיר ראדה, היה רוצה לעמוד לחקירה נגדית צולבת ואגרסיבית בבית המשפט לעיניי שלושה שופטים שמטיחים כי ביצע רצח שמעולם לא ביצע? אף אדם שפוי לא היה רוצה את זה, על אחת כמה וכמה מתמודדת נפש שכבר עשור מתעללים בה. הגיע הזמן לשים קץ להתעללות הזאת".