שבוע לפתיחת שנת הלימודים תשפ"ב, ותחלואת הקורונה בישראל ממשיכה לזנק, וביממה האחרונה אותרו קרוב ל-10,000 נדבקים. אמש (רביעי) פורסמו הנחיות נוספות ובמערכת החינוך יש עדיין מי שמתנגד לכל זה.

כ-37 אלף אנשי הוראה עדיין מסרבים להתחסן ולבצע את בדיקות הקורונהרדא זאהר, מורה בבית ספר תיכון מכפר יונה, התראיין ל"חדשות הבוקר" עם נסלי ברדה, סיפר על מאבק המורים הלא מחוסנים והתייחס לטענה כי הם מסכנים את התלמידים.

"אני מאמין במדע אבל כופר בכל הנתונים שאנחנו שומעים. גם מי שמתחסן - נדבק", אמר זאהר והוסיף "שיקרתם לנו לפני שמונה חודשים שאחרי הזריקה ננצח את הקורונה - בשביל קמפיין בחירות, אז הפסקנו להאמין. רציתי להתחסן, שנלמד בצורה תקינה, שנפגוש את הילדים בלי מסכות, שנסתכל להם בעיניים, אבל הוכחתם שכל מה שסיפרתם לנו הוא לא נכון".

דבריו של זאהר עוררו סערה באולפן וברק סרי, יועץ התקשורת והאסטרטגיה הגיב בחריפות "הוא מדבר כאן שטויות, דברים מופרכים, שום בסיס. אני מתפלא איך איש כזה מורה. הוא מסכן את התלמידים והצוות הלימודי, אני לא מבין למה המדינה ומשרד הבריאות לא מחייב אותו, עם כל הכבוד לאידאולוגיה, לשבת בבית".

בהמשך אמר זאהר "אם אני נבדק אני לא באמת מגן על התלמידים. אני יכול להיבדק ולצאת שלילי ועדיין יש לי את הנגיף, ואני יכול להעביר אותו - את זה המדע אומר לא אני. אז תפסיקו". פרופסור ארנון אפק, המשנה למנהל בית החולים שיבא, שישב גם הוא באולפן, הגיב בזעם: "אתה לחלוטין מטעה את כולם, אתה לא מתבסס על עובדות והכי גרוע בעיניי אתה גם לא מחנך לערבות הדדית ולסולידריות חברתית. עזוב את הוויכוח של המדע, אין לך שום מילה על זה שהתלמידים צריכים להיות מחויבים כלפי הסבא שלהם ומי שיושב לידם".

זאהר, אתה רוצה להגיב לטענה שאתה מסכן את התלמידים שלך?
"אני מייצג הרבה אנשים. אנחנו מיליון לא מחוסנים אידיאולוגים, חזקים, שלא מוכנים להיכנע למשחק המטורלל שלכם, אנחנו לא ניכנע לכפייה ולדה לגיטימציה שאתם עושים ללא מחוסנים. אתם מבלבלים את השכל באולפנים על חרמות ועל שיימינג, אתם יודעים איזה חרמות ושיימינג הולך להיות על הילדים כשיכניסו את החיסונים לתוך בתי הספר?".

אם אתה לא מאמין בחיסון, למה שלא תיבדק כדי להגן על התלמידים שלך?
"אין בזה היגיון. אם אני מרגיש טוב אין סיבה שאני אבדק. הדה לגיטימציה שהמחוסנים מסכנים את החברה ומסוכנים במקומות שיש בהם ילדים, זה פשוט לא נכון".