400 אלף תלמידים נותרו הבוקר בבית עקב שביתת ארגון המורים העל יסודיים. השביתה בבתי הספר התיכונים, הינה על רקע מחלוקת עם משרד האוצר בעניין שכר המורים. יו"ר הארגון, רן ארז, הגיע לאולפן "חדשות הבוקר" בערוץ 12, כדי לענות על השאלות הבוערות ובהן: האם לא היה מוצא אחר מלבד שביתה? 

"יותר מעשרה חודשים אנחנו מנהלים מו"מ שקט ולא התקדמנו, מסיבות לא ענייניות", ציין ארז ותקף את משרד האוצר: "המשרד רוצה לחסוך בכסף למרות שיש לו עודף גבייה. עשר שנים לא שבתנו, אני לא מאמין לאנשי האוצר. הציעו למורים תוספת של 60 שקל ברוטו בחודש, זה לא מספיק לשתי מנות פלאפל. ההורים צריכים לתמוך בנו, המאבק הוא למען עתיד הילדים. ציבור המורים הולך ונחלש. אם נתקדם היום במו"מ לא נצטרך להמשיך בשביתה, אבל אם לא, אז נחריף אותה".

אוריאל אשד, עורכת דין במקצוע ומחנכת בבית ספר תיכון בבת ים, סיפרה בשידור על הזווית שלה למאבק: "אני מחנכת כיתות י' ומרוויחה סביב 5,000 שקל במשרה מלאה. עשיתי הסבה מקצועית מעריכת דין לעבודה משמעותית יותר. אני לא מעורה בפערי השכר עם המורים הוותיקים, נהנית מהעבודה אבל לא רוצה לבחור בין תחושת השליחות לצורך כספי. המאבק מוצדק, התלמידים שלי מאמינים בו ואני מקווה שזה ישא פרי". יו"ר הארגון הבטיח באולפן כי בתום המאבק יהיה שכרם של המורים המתחילים 8,000 שקלים. 

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "מזה מספר חודשים מנהל משרד האוצר משא ומתן להעלאת שכרם של המורים במטרה לשפר את תנאי העסקתם של מורים בתחילת דרכם. יודגש כי מורים אלו מרוויחים כשליש ממורים ותיקים - פער מהגבוה ביותר במדינות ה-OECD אשר הולך וגדל. ארגון המורים מסרב לצמצם פער זה ובמקום זה נוקט בצעדים כוחניים". 

בהתייחסות לדברים אלו אמר יו"ר ארגון המורים: "לא ניתן יד להפרד ומשול בתוך חדר המורים, האוצר לא מדייק בפרטים. דרשנו לעלות את שכר המורים המתחילים, לא על חשבון הוותיקים. אצל מורים אין קידום בדרגה כמו במגזרים אחרים, הקידום הוא רק הוותק". 

עוד ב"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין:

 "חדשות הבוקר" עם ניב רסקין, א'-ה', 07:00 בקשת 12