משה פייגלין, יו"ר מפלגת זהות שהולכת וצוברת כוח בסקרי המנדטים, שוחח הבוקר (ב') עם ניב רסקין והתייחס לסוגיית בית המקדש, זאת לאור התבטאויות העבר שלו על הרצון בהקמת בית מקדש שלישי. "כן, אני חולם. מותר לי לחלום את מה שחלמו אבותיי באלפיים השנים האחרונות", אמר פייגלין והוסיף: "כנראה שזה לא ריאלי בשלב זה, אבל החלום חייב להישמר. בלי החלום הזה אין לנו זהות ובאמת שאין לנו סיבה להיות כאן".

מפתיע אותך שעל אף דעותייך ציבור הבוחרים שמגיע אליך מגיע גם ממפלגות כמו מרצ?
"לא מפתיע. התחיל קמפיין הכפשה מאוד מכוער של מרצ נגדי אז כנראה שהם בלחץ. קודם לכן החל קמפיין לא פחות גרוע מבנט, מהימין החדש, אז אתה רואה שזה בא משני הקצוות. מדובר כאן בבשורה אחרת לגמרי שלא תלויה בכלל בשמאל וימין: חירות. הקנאביס זה רק קצה הקרחון של משהו הרבה יותר עמוק ורציני, של התערבות המדינה בחיי האזרח, של כניסה לוורידים. הלגליזציה זה סמל של משהו הרבה יותר רחב מאשר רק הרצון להתמסטל".

אתה מדבר על סוגיות אזרחיות ופחות על העניינים המדיניים והביטחוניים. אתה קורא במצע שלך להחיל ריבונות ישראלית על עזה ולתת לפלסטינים לבחור האם רוצים להיות אזרחי מדינת ישראל.
"במידה וחס וחלילה צה"ל יאלץ להיכנס שוב לעזה, צריך הפעם להכריע את החמאס. צריך להשיב את המשטר הצבאי, אין ברירה. אוסלו נחל כישלון חרוץ וכולנו מבינים את זה. אסור לקבל את המציאות הזאת של מה שאנחנו מכנים "טפטוף", זה בלתי נסבל. ערביי עזה ברובם המוחלט רוצים להגר משם. אלו שירצו ללכת נאפשר להם לעשות את זה, נשחרר אותם. אלו שלא, יוכלו להיות תושבי קבע. המיעוט שבמיעוט, שאני אישית מאמין שלא יהיה אפילו אחד כזה, אבל אם יהיה מישהו שירצה להכריז נאמנות למדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי ולשרת בצה"ל, יוזמן להגיש בקשה לאזרחות".

אתה בעד מדינת הלכה?
"מה פתאום. זהות לוטשת עין למשרדי האוצר והחינוך, לא החוץ והביטחון. המועמדת שלנו למשרד החינוך היא עורכת הדין ליבי מולד, המועמד למשרד האוצר הוא גלעד אלפר, כלכלן בכיר ורציני. מה שאנחנו רוצים באמת זה לשחרר את המדינה הזאת, לשחרר את המשק, לשחרר את השוק, בעיקר לאנשים צעירים שמרגישים שבויים כאן".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. א'-ה', 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12