על רקע סקר המנדטים מאמש שלפיו גוש נתניהו יורד במנדט אחד ל-59 מנדטים והליכוד בראשות נתניהו מאבדת שני מנדטים ויורדת ל-32, מספר שלוש ברשימה, אלי כהן, קורא ליושבת ראש הבית היהודי, איילת שקד, מי שרחוקה מאוד מאחוז החסימה וזוכה ל-1.6% בלבד מהקולות - לפרוש מהמירוץ כדי שלא לפגוע בסיכויי הימין להקים ממשלה.

"סטטיסטית והיסטורית, מי שהתחיל מתחת לאחוז החסימה לא קרה שעבר את אחוז החסימה. ב-2019 נכנסנו לסחרחורת של בחירות בגלל הצמד בנט ושקד שביהירותם החליטו להתפצל מהבית היהודי ולרוץ לבד. אז, כשהם עוד היו בימין, הם לא עברו את אחוז החסימה. אני מציע לאיילת שקד - עשית טעויות, תפרשי, תנוחי ואל תשרפי קולות לימין".

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית פסל אמש את עמיחי שיקלי מהתמודדות ברשימת הליכוד. בליכוד זעמו והודיעו כי בכוונתם לערער לעליון. כהן אמר הבוקר, "זאת החלטה מקוממת ושערורייתית. מי שלא רוצה לקבל את שיקלי כחבר כנסת, יקבל אותו כשר בממשלה. שיקלי הוא הצדיק היחיד בסדום שפעל לפי העקרונות והאידאולוגיה, והיינו מצפים מהמשפט שייעשה צדק. שיקלי יכול היה ללכת ולהקים רשימה עצמאית ובחר שלא לעשות את זה".

איך אתה מסביר את בלימת מגמת ההתחזקות שלכם?
"להערכתי הסקרים לא פוגעים הפעם. זאת הפעם הראשונה אחרי 13 שנה שהליכוד מגיע לבחירות מהאופוזיציה. הציבור שלנו ייצא להצביע בצורה הרבה יותר משמעותית. אני נמצא בשטח, נמצא בשווקים, שומע את הזעקה של הימין שבעבר נשאר בבית ולהערכתי הפעם לא יהיה אדיש. את המגמה הזאת אנחנו לא רואים בסקרים, מכיוון שהם מתבססים על מה שהיה בארבע מערכות הבחירות האחרונות".

יש מצביעים שלכם שסולדים מההקצנה בשיח ומהאלימות בצמתים.
"אנחנו מגנים אלימות מכל סוג שהיא, מילולית ופיזית. אין לזה מקום בשיח הציבורי ולא בשום מקום אחר. עם זאת, יאיר לפיד בחר לשריין את מיכל שיר, מי שקראה לחברי הכנסת חלאות. זה לא פעיל כזה או אחר שכמובן שאנחנו מגנים את התופעה הזאת. אצל לפיד היו קריאות גזעניות במפלגה, הוא קרא לנו כוחות האופל. דווקא אנחנו פועלים בצורה עניינית וממלכתית, בזמן ששומעים בקרב פעילים ממפלגות השמאל וחברי הכנסת מהשמאל הסתה, גזענות ושימוש במילים כאלה ואחרות שחבריי ואני לא נוהגים להשתמש בהן".

האם המצביעים הוותיקים והממלכתיים, שלא מוכנים לשאת התבטאויות כאלה, ייצאו להצביע?
"ייצאו גם ייצאו, מכיוון שהם רוצים מדינה שתשמור על הזהות היהודית. הם רוצים להפסיק עם אותן גזרות כלכליות שמדי בוקר אנחנו קמים אליהן. יש נקודה ברורה שעולה מן הסקרים, ללפיד אין ממשלה. על מנת להקים ממשלה לפיד חייב שהרשימה המשותפת תהיה חלק מהקואליציה, אותה רשימה עם או בלי בל"ד שקוראת לחיילי צה"ל מחבלים. זאת הממשלה שמכוונים אליה? הסיכוי היחיד להקים ממשלה יציבה זה אם לנו יהיה 61".

יש חברי כנסת בליכוד שחושבים שההזזה שלהם מהקמפיין לטובת שחקני חוץ ויועצים היא הרת אסון.
"כל מי שרוצה יכול לעבוד ולהירתם. אני מגיע למטה, הייתי בסיורי שווקים, אני מגיע עם נתניהו. היום נתניהו יהיה ברמלה ולוד ואני קורא לאנשים להגיע, לראות אותו ולשמוע אותו. אני מציע פחות להתלונן ולדבר עם התקשורת, אלא יותר להגיע לשטח ולעבוד".

ראש הממשלה לפיד הודיע אמש כי במטרה להילחם ביוקר המחיה, ישראל תבטל 97 תקני מזון הייחודים לישראל ותתיישר לפי התקן האירופאי, זאת כדי להקל על הבירוקרטיה והרגולציה שמקשה על כניסת מתחרים לשוק.

"לפיד קבלן לעבודות גמורות", תקף כהן, "הרפורמה הזאת עברה ב-2016, כבר אז סוכם שעוברים לתקינה בינלאומית ושמכון התקנים נפתח לתחרות. לפיד נזכר בדברים מאוחר מדי, אחרי שבוצעו על ידי אחרים. זה אותו לפיד שכראש ממשלה העלה את מחירי התחבורה הציבורית לפריפריה בין 70 ל-130%, ששרה בממשלה שלו חתמה על צו להעלאת מחיר הלחם ב-22%. כשאני הייתי שר כלכלה לא הסכמתי להעלות אותו אפילו ב-6%".

"עליית מחירי הנדל"ן בשנה האחרונה היא הגבוהה ביותר בעשור האחרון. מה עשה לפיד בנושא? אזרחי ישראל קמים בבוקר ורואים את העלייה במשכנתאות כתוצאה מעליית הריבית. איפה ליברמן ולפיד בנושא עצירת האינפלציה? אנחנו בליכוד היחידים ששמנו תוכנית ברורה להילחם באינפלציה, בעליית המחירים וביוקר המחיה. פורסם שחלק מאותם מונופולים תורמים ללפיד בדרך עקיפה כזאת או אחרת. יש דבר אחד שאני מסכים עם לפיד - הוא אמר שהוא לא מבין בכלכלה, אז לטובת אזרחי ישראל עדיף שיזוז בנובמבר".