פריצת דרך במשא ומתן הקואליציוני בין הליכוד לציונות הדתית: בתום מרתון לילי בין סמוטריץ' לנתניהו, נדמה כי חלה התקדמות ממשית שתאפשר חתימה על הסכם בקרוב. אופיר סופר, חבר הציונות הדתית, אמר הבוקר: "כמו שזה נראה יש התקדמות, אפילו התקדמות עד כדי גמר. נראה שעם הציונות הדתית העסק כבר סגור, גמור. מה שהיה צריך לקדם התקדם במהלך הלילה".

באשר לחלוקת התיקים בציונות הדתית אמר סופר, "אנחנו כרגע לא מדברים על תיקים, לא רוצה להיכנס לזה. לאחר שייחתם ההסכם נשב עם היושב ראש שלנו שניהל עכשיו משא ומתן מצוין, מקצועי, מלאכת מחשבת. זה בעיניי הדבר הכי נכון".

מפלגות הימין האשימו בשבועות האחרונים כי סמוטריץ' הוא האשם בעיכוב בהקמת הממשלה. "לכולנו יש רצון עז להקים את הממשלה כמה שיותר מהר, אבל צריכים לשבת, להוריד את הדברים לכתב, לעשות תיאום ציפיות, לדבר על אילו יחידות נמצאות תחת מי, אילו משרדים נמצאים תחת מי. המערכת מצריכה שינויים ארגוניים".

"יש היבטים פוליטיים שקשורים בהחלטה למימוש האידיאולוגיה, זה לא שמישהו כאן יותר ימין ממישהו אחר. פעם ראשונה כימין הלכנו עם הבטחה לשינוי, לא רק מהממשלה האחרונה אלא מממשלות קודמות שהיינו שותפים להן. נכון שהדברים האלה יעשו בצורה טובה ורצינית".

כולם עומדים לסגור ואתם מושכים, לא מדברים על קווי יסוד אלא על תפקידים וכיסאות.
"אם רוצים לייצר עבודה נכונה צריכים לראות מי בסמכותו לטפל בסוגיה אלף ומי בסוגיה בית, ושיידעו להסתדר ולחיות אחד עם השני. צריכים לדעת איך עושים את זה, לא לדבר למעלה באוויר, גבוה, באידאה, אלא גם בפרקטיקה".

עשרה ימי מחבוש נגזרו על לוחם גבעתי שקרא "בן גביר יעשה פה סדר" במהלך הפגנת פעילי שמאל בחברון. בן גביר ביקר את משפחת החייל ומתח ביקורת על התנהלות הצבא בפרשה הזאת. "שירתי בחברון ואני אומר לחברים מהקואליציה והאופוזיציה: הצבא צריך להישאר מחוץ לפוליטיקה", אמר סופר, "דין משמעתי זה דבר שהוא נכון, אנחנו צריכים להיזהר ולבקר את הצבא בחרדת קודש בעניינים האלה. חייבים להישאר יחד חזקים. המשימות גדולות מאוד".

האם העונש מידתי בעיניך?
"כנראה שקצת התרחקתי מהצבא. יש כל מיני אמירות של רפול ואחרים לגבי מחבוש וכלא צבאי. אני מעדיף לא להתייחס לעונש, חושב שזה לא נכון. אני סומך על מפקדי צה"ל ויחד עם זאת אומר, אני מאוד אוהב את החיילים ובסוף הם בחרו להילחם ולהגן על הארץ תוך סיכון, המשפחות שלהם משלמות מחיר של דאגה. זה שלוחם צה"ל נעמד ביום הראשון עם עורך דין לצידו, זה מצב לא תקין שהגענו אליו. צריכים להימנע מהדברים האלה. אנחנו, נבחרי הציבור וגורמים אחרים כמו רשות ההגירה יכולים לטפל בבעיות האלה מבעוד מועד ולמזער אותן".