התקרית בחברון: לוחם גבעתי שקרא תוך כדי עימות עם פעיל שמאל: "בן גביר הולך לעשות סדר במקום הזה. אין מה לעשות, אכלתם אותה. נגמר הבית זונות שאתה עושה פה", נשלח לעשרה ימי מאסר בכלא הצבאי - כך הוחלט על ידי מפקדיו.

חבר הכנסת אלמוג כהן מעוצמה יהודית הגיב הבוקר לעונש: "חייל לא אמור להביע עמדה פוליטית, ועדיין אני אומר בצורה ברורה: קל מאוד לשפוט בפלורסנטים ובמזגנים, אבל זו לא הסיטואציה שמה. החיילים רעבים, הם עובדים קשה. המפקדים צריכים קודם כל לגבות. גם רפול, כששלח חיילים לצנוח מאות קילומטרים מכאן, בא ואמר להם: 'בשטח אתם הרמטכ"ל. אני מגבה אתכם'. מי שלא עושה, בוודאות לא יטעה".

"אמירות מסוג זה אלה אמירות שלא צריכות להישמע על ידי חייל, אבל עשרה ימי מחבוש על אמירה לא מוצלחת בלשון המעטה? לא יודע אם זה צודק. לא חושב שאנחנו כעם צריכים לשפוט את חיילנו בצורה כזאת קשה, כאשר אנחנו אלה ששולחים אותם למשימה הסופר קשה הזאת. בעיניי זה עונש לא מידתי".

איתמר בן גביר, השר לביטחון הלאומי המיועד, צייץ הבוקר: "לשלוח חייל לכלא ל-10 ימים רק בגלל שאמר 'בן גביר יעשה פה סדר', זה חציית קו אדום והעברת מסר של פגיעה בחיילי צה"ל. אסור לתת לאנרכיסטים שמוציאים את דיבתנו רעה לנצח, צריך לתת גב ללוחמים ולא להחליש אותם. חיילי צה"ל הם המגינים שלנו ואנחנו נגן עליהם. הגיע הזמן!".

החייל שאמר שבן גביר יעשה פה סדר (צילום: לפי סעיף 27 א')
החייל שנשלח לעשרה ימי מאסר | צילום: לפי סעיף 27 א'

הצעת החוק הראשונה שכהן מתכוון להגיש: שלוש שנות מאסר לכל מי שיפריע לחייל בעת מילוי תפקידו. "אלה לא גורמי שמאל רגיל, אלא גורמי שמאל רדיקלי שממומנים, מתודרכים ומבינים את הכוחות, את משמעות צבע הכומתה. הם מסתובבים בין רגליהם של החיילים ועושים הכל כדי להוציא אותם מכליהם".

"האמירה שלי מאוד ברורה: אסור להרים יד על איש חוק, נקודה. בנוגע לנוער הגבעות: מי שבא איתם במגע אלה לא חיילים, אלא מג"בניקים - ואי אפשר ליצור סימטריה, זה מקרה של אחד ל-1,000. הדברים מאוד אמפיריים, מאוד מדידים. אני בטוח שהחוק ירתיע את האנרכיסטים שבאים להכשיל את החיילים שלנו, וזה קל להכשיל את מי שעובד בתנאים האלה".

הלילה דווח על התקדמות במשא ומתן בין הציונות הדתית לליכוד והסכמה על מינוי יו"ר כנסת זמני. "ממליץ לציבור לקחת את הדברים בפרופורציה, זה משא ומתן, כל אחד עושה את המהלכים שלו. תושבע ממשלה בקרוב מאוד, ביום-יומיים-שלושה הקרובים".

למה זה נמרח כל כך הרבה זמן?
"מתוך הרצון של כל צד למקסם את יכולותיו ולשים את האידיאולוגיה שלו על השולחן. כולנו עמלים על כך שתהיה פה ממשלת ימין מלא-מלא, שהפעם תדע למשול באמת. לכן יש עיכובים. אני לא מתייחס לכל הספינים, קשה לעקוב אחרי זה. מה שהאזרח צריך לדעת זה שהדברים קורים, הצוותים יושבים. נביא ממשלת ימין".

ראש מפלגתך, איתמר בן גביר, רמז שבצלאל סמוטריץ' אשם בזה שלא מחליפים יו"ר כנסת.
"לעיתים צריך לומר גם לשותפים הטבעיים שאנחנו כל כך מכבדים: חבר'ה, יש פה הזדמנות, יכולת ליצור שינוי אמיתי. בן גביר קרא לכל הצדדים להתעשת. אף אחד לא מתכוון לוותר על המנדט שהוא קיבל מהציבור. דיברנו לכלל המחנה הלאומי".

מה מחבר בינך לבין סגן השר אבי מעוז?
"הפריבילגיה שלנו כנבחרי ציבור זה לדאוג לכל הציבור, זאת החשיבות העיקרית. הדברים עדיין לא סגורים, אבל בכל תפקיד שאעשה אשים את הנגב והגליל ממש על השולחן, אנסה להביא לידי ביטוי כמה שיותר את האנשים שנאנקים וסובלים שם. הדברים עדיין לא סגורים, לכן מוקדם מדי לקבוע החלטות".