בפיצוץ בלון הגז במאפייה באשקלון, נהרג אחד מעובדי המקום, מקסים שמעוני בן ה-50. שמעוני סבל מפגיעה רב-מערכתית. צוות מד"א טיפלו בו בזירה, אך נאלצו לקבוע את מותו. המשטרה פתחה בחקירת האירוע.

שניות בודדות לפני הפיצוץ האדיר, חלפו ליד המאפייה שני ילדים. בנס, ניצלו מהפיצוץ. אחד מהם, נועם ימין, תיאר הבוקר: "הלכנו לכיוון בית החבר כשהפיצוץ קרה. חשבתי שאולי זה מחבלים. כשגילינו שזה היה בלון גז, זה קצת פחות הלחיץ".

אביו, יורם, הוסיף: "לא נרדמנו כל הלילה מהמחשבות. היה לילה קשה. שמעתי על האירוע קצת מאוחר מדי. כשראיתי את הסרטון, לא האמנתי שזה הבן שלי, כי לא ראו את הילדים בבירור. אי אפשר היה לזהות בסרטון".

"כשהתקשרו אליי ואמרו לי: 'זה הבן שלך', זה היה הלם טוטלי. זה נס כפול. הם היו אמורים לקנות שם משהו. אם היו נכנסים פנימה, היו יכולים להיפצע. זה נס מהשמיים".

"הפיצוץ היה בדיוק בכניסה למאפייה. אחרי הפיצוץ הם ברחו כי חשבו שזה פיגוע. אין מה לעשות חוץ מלברוח".

"אני ספר. חבר נכנס למספרה ואמר: 'תראה איזה פיצוץ היה'. ראינו את זה ביחד, אמרתי: איזה נס היה לילדים האלה, שעברו ממש קרוב. לא האמנתי שזה הבן שלי. אני שמח שהילד בריא ושלם ולא פצוע, אבל רוצה להוסיף תנחומים למשפחת שמעוני על מקסים שכולם מכירים פה. כואב הלב, בחור משכמו ומעלה".

הילד שניצל מפיצוץ בלון הגז באשקלון (צילום: חדשות הבוקר עם ניב רסקין, קשת 12)
הפיצוץ האדיר במאפייה | צילום: חדשות הבוקר עם ניב רסקין, קשת 12