"אידיוט, תפתח, מה אתה עושה?", כך צרח אלון מאיר על בנו ראם, שברגע השיא בגמר המונדיאל, בפנדל המכריע שקבע מי אלופת העולם, סגר את הטלוויזיה בכוונה כדי להרגיז את אביו - ותיעד את זה לטיקטוק.

ראם סיפר איך נולד הרעיון לסרטון שצבר יותר ממיליון צפיות ביממה: "רציתי להחזיר לאבא על הנקמה שעשה לי. לפני שנה בערך כששיחקתי במחשב, הוא כיבה לי את החשמל. זו הייתה נקמה כדי שיידע לא להתעסק".

לדברי האבא, "זה היה עניין מאוד חינוכי, באמצע הפורטנייט, התמכרות טוטאלית. צילמתי את זה תוך כדי שכיביתי את הדברים. זה היה סרטון ששבר את הרשת. מאותה נקודה ראם אמר, 'חכה, חכה', אבל לא הבנתי שזה יגיע דווקא לרגע הזה. לפי מה שהבנתי ממנו, הרעיון היה לסגור את הטלוויזיה ומיד לפתוח".

ראם תיכנן לפתוח את הטלוויזיה מיד, אבל דווקא ברגע הזה לא נפתחה: "לחצתי ולחצתי, זה לא עבד. הטלוויזיה לא נפתחה. אמרתי: יאללה, נמשיך לצלם. האחים שלי ואני היינו שפוכים על הרצפה מרוב צחוק".

אלון, השתוללת. לא היית רחוק מלשבור את הבית.
"כן, זה היה קרוב מאוד. זו לא הייתה הבעיטה הראשונה של מסי אלא האחרונה, הוא חיכה כמו שצריך. הייתי טעון מאוד כי זה היה הרגע שהייתי אמור להרים את הילד ולצרוח 'יש', ופתאום מתוך העוצמה הזאת זה הגיע לכיוון השני".

כיבה את הטלוויזיה ברגע השיא של המונדיאל (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת 12)
ההטרלה ששברה את הרשת. אלון וראם מאיר | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת 12

אתה מורה לשל"ח. איך הגיבו התלמידים שלך?
"כל פעם שיש לי סרטון ויראלי, זו הזדמנות מצוינות בשביל התלמידים לאכול עוד כמה דקות מהשיעור. 'המורה, ראינו אותך. תגיד, זה אמיתי או לא אמיתי?'. כל דבר כזה מייצר חיבור אותנטי עם התלמידים, ובסופו של דבר אנחנו יוצרים עולם שבו אנחנו יכולים גם לצחוק ביחד וגם להיות רציניים ביחד. זה חלק מההתבגרות של כולנו בתוך העולם החדש".

מה איתך, ראם?
"החבר'ה מהכיתה נורא התלהבו. גם כאלה שאני לא מכיר באו ואמרו שראו אותי. אני בטוח שזה יקרה אפילו יותר עכשיו אחרי שייראו אותי בטלוויזיה".

היו תגובות פחות אוהדות?
אלון: "זה מעניין, כי לא היו. תמיד חששתי מאיך ייתפס ה'אידיוט' הזה, הרי אני דמות חינוכית ורואים אותי בנקודה לא הכי מדויקת. התגובות סופר אוהדות, והתגובות הרעות הן, 'ככה לא עושים, זה עבר את הגבול, הוא לא צריך להרוס לאבא שלו את חווית המונדיאל'. אף אחד לא אמר משהו לגבי האידיוט, מאוד הבינו את הסיטואציה ואת המתח שהייתי מצוי בו. היו המון תגובות משעשעות".

איך תנקום על זה?
"ראם צריך לבדוק את הסנדוויצ'ים שלו מעתה והלאה. תפתח אותם לפני שאתה אוכל. אחשוב על עוד דברים. כל יום שאני עושה סרטון זה מביך אותו מאוד, אז זו גם סוג של נקמה. הכל בסדר, אנחנו מאוזנים".

איזה בושות הוא עושה לך, ראם?
"יש פעמים שזה מגניב ויש פעמים שהוא עושה בושות. הוא יכול פתאום במסיבת סיום להתפרץ לבמה ולהתחיל לשיר או לרקוד".