הר געש התפרץ הלילה (רביעי) באינדונזיה, שם סופרים כבר לפחות אלף ושלוש מאות הרוגים כתוצאה מרעש אדמה וסופת צונאמי שפקדו את המדינה בימים האחרונים. התשתיות במדינה קרסו, הניצולים מיואשים והרשויות מתקשות להתמודד עם מימדי האסון.

התמונות הקשות מאינדונזיה הן תזכורת כואבת עבור עילם בר לב, כשטייל עם אשתו בתאילנד בשנת 2004 ובמהלך הטיול ניצלו חייהם, לאחר שנקלעו לאזור שנפגע מצונאמי. באולפן "חדשות הבוקר" סיפר בר לב את סיפורם יוצא הדופן.

"היינו על אוטובוס עמוס נוסעים שלפתע הנהג עצר באמצע הכביש, נמלט ונעלם", הוא נזכר בחוויה הקשה. "למרות שהיינו במרחק רב מהחוף מים עכורים עלו מהיבשה והגיעו לגובה חלונות האוטובוס. נמלטנו דרך החלון וכעבור כמה שניות הסתכלנו אחורה וראינו שהאוטובוס כולו נעלם בתוך המים, כשמחצית מהנוסעים טבעו יחד איתו". 

עילם בר לב (צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12)
זכרונות מהצונאמי. עילם בר לב | צילום: מתוך "חדשות הבוקר" , קשת12

בני הזוג ניסו לפלס את דרכם בתוך מים מלאים בבוץ שבהם השחייה קשה מאוד. "ילדה תאילנדית קטנה נסחפה לעבר אשתי והתחילה לטפס עליה כדי לנסות ולשרוד, כבר ראיתי אותה נעלמת לי. חשוב להבין שמדובר על טרם תקופת הסמארטפונים, לא היינו מעודכנים בכל מה שמתרחש סביבנו. למזלנו, בשלב מסוים התגלתה יבשה וככה ניצלנו".

לאחר שניצלו בני הזוג הגיעו לאחד מבתי החולים המקומיים והחלו לסייע לטיפול בנפגעים הרבים. "אנשים פונו על דלתות ועם חבלים על הידיים, לא היה ציוד. מאז שחזרנו הפכנו הרבה יותר רגישים לסבל וכאב אנושי, והתחלנו להתנדב. גם בזוגיות נקשרנו קשר שאי אפשר להתיר ובכל דצמבר אנחנו חוגגים לידה מחדש בעצם", סיכם עילם בר לב.

"חדשות הבוקר": עם ניב רסקין. ראשון עד חמישי, 06:15-09:00. קשת, ערוץ 12