שר הביטחון לשעבר ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מתמודד בימים האחרונים עם סקרי מנדטים שלפיהם המפלגה שלו מתנדנדת על סף אחוז החסימה. "אין מקום לדאגה, מצבנו מצויין. אני יודע מה המצב בשטח", אמר ליברמן לניב רסקין ב"חדשות הבוקר" והסביר: "אני לא מתרגש מהסקרים. הסקרים הכי חשובים הם אלו שבקלפי. אני מציע לך להיזכר מה היו הסקרים ב-2015 ומה הייתה המציאות. גם אז כולם טעו. ב-7 בנובמבר 2016 כלי התקשורת בארצות הברית הודיעו מקיר לקיר שהילרי קלינטון הנשיאה. ב-8 בנובמבר - טראמפ. אני מניח שיהיו לנו 7-8 מנדטים. צוחק מי שצוחק אחרון".

יש סיכוי שתמליץ על בני גנץ בפני הנשיא?
"אני לא יכול להמליץ על גנץ משתי סיבות. קודם כל, שמעתי את עפר שלח אומר שהם לא פוסלים גוש חוסם עם הרשימות הערביות. מי שבכלל מדבר על שיתוף פעולה עם בל"ד, שהיא לא מפלגה אלא ארגון טרור, גיס חמישי של ממש, אנשים ששיתפו פעולה עם חיזבאללה, מי שמדבר על בלוק טכני איתם פסול. מי שאומר שהשותפים הטבעיים שלו הם מרצ והעבודה לא בא בחשבון. חוץ מזה, זה בלתי אחראי. לגנץ אין שום ניסיון אזרחי. לתת את ההגה של המדינה לבן אדם שלא היה במערכת אזרחית יום אחד, אני לא חושב שזה חכם".

כשאתה רואה את המצב שלך בסקרים, אתה לא שואל את עצמך: איך זה קרה לי והאם ההתפטרות מתפקיד שר הביטחון השתלמה?
"כל שר וכל פוליטיקאי צריך לעמוד על העקרונות שלו. לכל אחד חייבת להיות משנה סדורה שהוא מאמין בה וגם הנכונות לשלם מחירים אלקטורליים על המשנה הסדורה הזאת. אני חושב שעשיתי צעד נכון. בשבוע האחרון ראינו שלוש רקטות, שלוש פצצות מרגמה, אינספור מטענים על הגדר ושני מחבלים שחדרו. זה לא היה בתקופתי. עד ה-30 במרץ 2018 זו הייתה התקופה הכי שקטה מאז 1967. בתקופתי חיסלנו 17 מנהרות טרור, מעל 240 מחבלים נהרגו. כשחמאס הבין שהוא על סף התרסקות, הם התחילו עם צעדות השיבה. המלצתי הייתה לצאת למבצע רחב, ללכת לחיסולים ממוקדים של כל הנהגת חמאס ולהשמיד את כל תשתיות הטרור. לתת מכה קשה. החלטת הקבינט הייתה הפוכה".

אתה אמרת לפני כניסתך לתפקיד שתוך 48 שעות הנייה יחוסל. זה לא קרה ולא שוכחים לך את זה.
"ההצעות שלי היו לחזור לסיכולים ממוקדים של ראשי הטרור, אבל היו חברים בקבינט שהעדיפו לסכל את שר הביטחון. חד וחלק, היה פה סיכול ממוקד של שר הביטחון. זאת הייתה המציאות. פעם אחרי פעם כשכבר הגענו לדיונים, הם העדיפו להיכנע לטרור. אין מילה אחרת. ראש הממשלה התנגד, להערכתי זאת טעות. הוא מעדיף לשלם כופר למחבלים. פעם ראשונה שישראל מממנת טרור כנגד עצמה. כל מה שקרה בימים האחרונים זה רק פרומיל ממה שעוד עלול להתרחש. הפכנו את חמאס לגורם דומיננטי. להגדיל בצורה דרמטית את הסיוע ההומניטרי לרצועה מבלי להתנות את זה בהחזרת החיילים והאזרחים השבויים, גם זו כניעה לטרור".

רמזת בראיון שאיתמר בן גביר הוא סוכן שב"כ והוא הודיע שהוא תובע אותך.
"הוא לא מעניין. הוא בן אדם הזוי, כל החבורה שם הזויה. האנשים האלה מכתימים את כל הימין, הם פגע רע".

יש לך אג'נדה ברורה של מאבק בכפייה הדתית ועדיין, ב-20 השנים האחרונות ישבת תמיד עם החרדים בממשלות.
"הצלחנו לקדם לא מעט דברים. לפני שנה היה משבר ממשלתי, ליצמן רצה להשוות בין לימודי קודש לשירות צבאי. אנחנו עצרנו את החקיקה המטורפת הזאת. היה ניסיון לשנות הסדרי גיור, גם את זה הצלחנו לעצור. מה שמטריד אותי עם מה שקרה לאחרונה עם בדיקות ה-DNA, זה לא אריה דרעי או הרבנים אלא שכל ראשי מפלגות הימין שותקים כמו דגים. הבדיקות האלה מתבצעות רק בהקשר של יוצאי חבר העמים, וכולם שותקים. ראש הממשלה שותק, בנט שותק, איילת שקד שותקת, כחלון שותק. הרבנות הראשית חייבת להחליט: או שהיא גוף ממשלתי או שהיא אינקוויזיציה. מבחינתי DNA לקביעת יהדות זה דבר בלתי חוקי וזה הופך את הרבנות לאינקוויזיציה".

"חדשות הבוקר" עם ניב רסקין. א'-ה', 6:15-9:00 בקשת, ערוץ 12