המתחים בממשלת החירום סביב התקציב לתקופת המלחמה: הלילה אישרה הממשלה את הצעת התקציב שגיבשו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'. בישיבה התחוללה סערה סביב הכספים הקואליציוניים, כששרי המחנה הממלכתי תקפו בחריפות והתנגדו. שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה מהליכוד, אופיר אקוניס, נמנע.

יושב ראש סיעת המחנה הממלכתי, זאב אלקין, תקף הבוקר: "זה לא הזמן לכספים פוליטיים. בהחלטות שהתקבלו אתמול יש השלכות מאוד משמעותיות קדימה על תקציב 2024. את תוספת השכר למורים בחינוך החרדי, אף אחד כבר לא ייקח חזרה אחורה. ברגע שהיא תושלם היא תמשיך איתנו גם לשנת 2024. כנ"ל הגדלת מלגות לאברכים. מדובר מראש בשריון מיליארדי שקלים מהכספים הקואליציוניים לשנת 2024".

"זו טעות קשה. זה לא הזמן לתוספות שכר. אנחנו במלחמה. צריכים לסייע קודם לסקטור הפרטי, זה שספג את עיקר המכה. יבואו עכשיו עוד קבוצות בזמן מלחמה ויגידו: 'אם יש כסף לזה, למה אין כסף לנו?'. נחזור למאבקים הרגילים על תוספות שכר. זאת הייתה שגיאה מאוד גדולה שתשליך גם על הוויכוח על דיון 2024 שעוד מעט יצטרך להגיע לממשלה".

איך תצביעו על התקציב בכנסת?
"כיושב ראש הסיעה, אמליץ לסיעה להצביע נגד. זה לא מקובל בדרך כלל שחברי קואליציה מצביעים נגד, אבל זו הצבעה ערכית משמעותית. התנגדנו לתקציבים האלה בהקמת הממשלה, זה לא חדש. אנחנו לא צריכים לשנות את עמדתנו בהצבעה שתבוא בכנסת. אם יימצאו עוד חברי כנסת מהליכוד שיצטרפו לדרישה הזאת, יכול להיות שניתן לעצור את ההחלטה ולכפות שינוי שלה בכיוונים שדיברנו עליהם בזמן מלחמה. צריכים לתת תעדוף להוצאות המלחמה, לאלה שנפגעים מהמלחמה, לא לקחת כסף למטרות פוליטיות".

מדווחים בתקופה האחרונה על קרירות, עד כדי קרע, בין גדעון סער לבני גנץ - והתחממות ביחסים עם נתניהו.
"זו תקופת מלחמה ולא עוסקים בפוליטיקה. נכנסנו לממשלה הזאת כדי לעזור, לתמוך ולהשפיע בזמן מלחמה. אנחנו רואים בזה עדיפות עליונה מבחינת סדר היום הציבורי. דעתנו על הממשלה לא השתנתה, יש לנו הרבה ביקורת עליה ועל מה שנעשה לפני שהתחילה המלחמה. אין שום תהליך פוליטי של התקרבות לליכוד או לנתניהו. השיח בין סער לנתניהו אך ורק על ענייני הקבינט. סער חבר קבינט ותיק מאוד, זה הקבינט החמישי שלו. הוא רוצה להשפיע על הסוגיות שקשורות לניהול המלחמה. יש לו משקל גדול בקבינט, מתחשבים בעמדתו".

תרוצו עם גנץ בבחירות הבאות?
"אנחנו שתי מפלגות שונות. כחול לבן זו מפלגת מרכז, תקווה חדשה מפלגת ימין ממלכתי. החלטנו בבחירות הקודמות לרוץ ביחד כסיעה משותפת, אנחנו גם פועלים בכנסת כסיעה משותפת. אין לנו שום סיכום לגבי הבחירות הבאות. אנחנו מפלגות עם הבדלי אג'נדה. כרגע אנחנו עובדים ביחד ולא עוסקים בפוליטיקה בכלל. תצטרכו להתאזר בסבלנות. כשתסתיים המלחמה נחשוב גם על ההקשרים הפוליטיים".