יותר משבע שנים חלפו מאז תאונת הפגע וברח בה נדרסה למוות הצעירה לי זיתוני ז"ל בתל אביב. מי שהיה בן זוגה אז, רועי פלד, יצא למסע של שנים בניסיון לעשות צדק ולהסגיר את הנהגים שברחו לצרפת. מאז הוא חיי חיים חדשים - הוא התחתן, עבר לארה"ב ועכשיו גם מוציא ספר חדש בשם "רק דברים טובים", שנכתב בהשראת האירוע ששינה את חייו מהקצה אל הקצה.

פלד התראיין הבוקר ל"חדשות הבוקר עם ניב רסקין" וסיפר על זיכרונותיו מהמאבק, שנמשך כ-3 שנים מרגע התאונה ועד ששני הנהגים, אריק רוביק וקלוד חייט, החלו לרצות את מאסרם. "המטרה הייתה מאוד פשוטה: לשים שני אנשים בכלא, ועד שלא נגיע למטרה הזו, שום דבר בדרך לא עניין", אמר. "אמרו לנו במשטרה, 'תנו לי רגע' וזה בסדר, זה תפקידם, אבל אם רוצים לשנות חקיקה ולהביא דברים למודעות ברמה הבינלאומית, היינו צריכים רעש והיינו צריכים את התקשורת. זה מה שעשינו במשך תקופה מאוד ארוכה, וזה עבד".

פלד ניהל מאבק עיקש, במסגרתו נסע מסביב לעולם, הפעיל חוקרים פרטיים והוביל מחאה ציבורית סביב הסגרתם של הדורסים. "אמרו לי שאני אובססיבי, אמרו לי שאני משוגע, בת דודה שלי אמרה לי שאני מקדש את המתים יותר מאת החיים", סיפר על התגובות שקיבל באותה תקופה. "באיזשהו שלב הבנתי שאם אנחנו רוצים להשיג את הדברים האלה אז אנחנו צריכים להיות 'משוגעים' ולעשות דברים עד הסוף".

לי זיתוני ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה, חדשות)
לי זיתוני ז"ל | צילום: באדיבות המשפחה, חדשות

על הדרך שבה מימן את הקמפיין, סיפר פלד: "הידיעה הייתה שזה יסתיים תוך חודש, ואז נהיה רעש בינלאומי. בהתחלה מסתדרים עם מה שיש – חסכונות, משפחה וקצת חברים, ואז פתחנו עמותה שעזרה לנו לגייס כספים וזה עבד. יכולנו לעשות הרבה יותר אם היו לנו יותר משאבים, אבל אני חושב שמה שעשינו היה מספיק בנסיבות שעמדו לרשותנו".

כיום כאמור, פלד חי בארה"ב לצד אשתו, סטייסי. "זה לא שהפסקתי לחיות, חייתי תוך כדי המאבק שנמשך 3 שנים מרגע התאונה ועד שהשניים האלה נכנסו לכלא", סיפר. "לכשהמאבק הזה הסתיים, אין לי עוד מה לדון בו ולדבר עליו, הוא עשה את שלו. האדוות שלו לשמחתי מגיעות למאבקים נוספים ולמשפחות נוספות עם סיפורים שהמדינה לצערנו, יכולה או לא יכולה לסייע להם".

לדבריו, לי לא מופיעה בספר החדש בשמה אף לא פעם אחת. "לכל אחד יש את הטריגר שלו ועשיתי את זה ככה שכל אחד יוכל להתחבר לסיפור. היום אני במקום אחר – אשתי מקסימה ומדהימה, והכל בסדר, היא מאוד מפרגנת ודוחפת. הסיפור הזה הסתיים, אני במקומות אחרים, אני בעולמי ובביתי".