התפתחות משמעותית בפרשת רצח תאיר ראדה: בבדיקת דנ"א מיטוכונדריאלי שבוצעה בשערות שאותרו בזירת הרצח, אותרה שערה שלפי ממצאי הבדיקה עשויה להתאים לאדיר חבני, בן זוגה לשעבר של אולה קרצ'נקו. לממצא עשויה להיות השפעה על המשפט החוזר של רומן זדורוב, אך מכיוון שמדובר בריצוף מיטוכונדריאלי אין ודאות לגבי מידת ההתאמה בין הדגימה לחבני ומשקלה מבחינה משפטית לא ברור בשלב זה.

אילנה ראדה, אמה של תאיר, טענה כי הפרקליטות מסתירה במכוון פרטים חשובים שעשויים להצביע על זהות הרוצח. "הקמתי צוות מדהים שעוזר לי במהלכים האלה. לפני שבוע חשפנו מספר חקירות שהאירו את תשומת ליבנו גם לדברים האחרים שהפרקליטות הסתירה עד היום הזה, גם מבית המשפט וגם מסנגורו של זדורוב".

"אלה מהלכים ברמה של שחיתות ועבריינות מבחינת הפרקליטות, במשפט כזה שכל מטרתו להגיע לחקר האמת ולדעת את האמת. הם הסתירו דברים מאוד משמעותיים וקריטיים, גם בהתחלה ואפילו בשלבים האחרים של המשפט. עברנו כברת עד למשפט החוזר, כיום אני כמעט סמוכה ובטוחה שאני נמצאת במקום הנכון עם צוות שופטים מדהים שכל מטרתו זה להגיע לחקר האמת ולדעת את האמת".

עד כמה את משוכנעת בחפותו של זדורוב?
"אני לא משוכנעת במאת האחוזים שזדורוב לא הרוצח, לכן הגענו למשפט הזה ונתתי את האמון בבית המשפט, סוף סוף, אחרי 15 שנה. עדיין צצים דברים חדשים שמטלטלים אותנו. אני לא אומרת שזדורוב לא אשם בכלל".

אין הסבר למה זדורוב חיפש באינטרנט על סכינים ושיסוף גרונות.
"מי שנמצאת בדיונים זאת אני ועוד כמה אנשים שעוקבים אחרי הפרשה באדיקות ושומעים עליה ממקור ראשון, לא אלה שיושבים באולפנים ומקבלים דפים וצילומים. הראייה הזאת נפסלה במשפט החוזר. המחשב שהיה בידיו של זדורוב נקנה על ידי מישהו אחר, והמישהו האחר הזה הוא שגלש והיה בתהליך הזה. זדורוב קנה את המחשב אחרי".

מה לגבי הבגדים שזדורוב לבש ביום הרצח ודאג להיפטר מהם?
"הבגדים נמצאים בידיהם של הפרקליטות. לצערי, חלק מהבגדים הושמדו על ידי הפרקליטות ומשטרת ישראל אחרי שהלכו ומצאו אותם".

מה באשר להודאה מול המדובב?
"זו סוגיה שעלתה במשפט, עדיין אין בוודאות מלאה פרשנות נכונה ואמיתית לגבי מה שאמר זדורוב למדובב ומה המדובב עשה במקביל. המדובב לא צדיק מל"ו צדיקים, הוא עבריין שקיבל כסף במטרה אחת. אנחנו רואים את הדרך השקרית שהוא עשה".

במקביל להתפתחויות במשפט זדורוב, אילנה מתמודדת בימים אלה גם עם משבר רפואי משפחתי, בעקבות אשפוז בנה הבכור בבית החולים. "כבר שבוע ימים שאני בבית החולים עם בני, הוא חלה בדלקת קרום המוח. זה לא היה פשוט, נלחמנו ממש על חייו. היום הוא הרבה יותר טוב. כשדבר כזה תופס אותך את צריכה לקחת נשימה חדשה ולראות מה עכשיו".