בזמן שיאיר לפיד מנסה לשתות את קולות מפלגת העבודה ולחזק את יש עתיד על חשבונה, העבודה מדרדרת לארבעה-חמישה מנדטים בסקרים ובכך מתקרבת באופן מסוכן לאזור אחוז החסימה, חמישה ימים לפני הבחירות. יושבת ראש המפלגה, מרב מיכאלי, פתחה בקמפיין געוואלד וקוראת להצביע לעבודה כהצבעה אסטרטגית.

"אני שומעת את לפיד מדבר על המפלגה הגדולה. אנחנו אחרי ארבע מערכות בחירות, בעיצומה של החמישית, הסיפור זה הגוש. זה לא משנה כמה מנדטים יהיו ללפיד אם הוא לא יוכל להרכיב ממשלה, ולכן הדבר המאוד חשוב זה לעשות את הבחירה האסטרטגית - להצביע למפלגת העבודה", אמרה מיכאלי. "זו ההצבעה האסטרטגית בבחירות האלה - גם לחזק את הגוש וגם לקבל את הערכים של מפלגת העבודה".

באשר לעובדה כי סירבה להתאחד עם מרצ ובכך סיכנה את שתי המפלגות טענה מיכאלי, "אילו היינו מתאחדות עם מרצ היינו היום במספרים המאכזבים האלה בסקרים ביחד. אין שום ספק שלא היה נכון להתאחד עם מרצ. אני סומכת על האזרחים במדינת ישראל, בוודאי אלה שרוצים פה מדינה יהודית, דמוקרטית וליברלית ומבינים שהמנדטים הדמוקרטיים באמת בכנסת ישראל נמצאים במפלגת העבודה".

איך תרכיבו ממשלה כשאין מספיק אצבעות בגוש? שמעת מה אמרה עאידה תומא סלימאן שהללה את המחבלים.
"אין ספק שהאמירה הזאת הייתה אמירה של תמיכה בטרור וזה מצער אותי מאוד. אני מגנה את האמירה הזאת לחלוטין".

אז אפשר או אי אפשר להישען על חד"ש-תע"ל?
"הייתי רוצה לעשות ממשלה עם כל מי שרואה את מדינת ישראל כיהודית, דמוקרטית וליברלית ואני יכולה להסכים איתם על קווי יסוד. כרגע המשותפת ממש לא שם. גם סמוטריץ', בן גביר, הליכוד והמפלגות החרדיות לא מוכנות לדבר על מדינה יהודית, דמוקרטית וליברלית. הם לא מאמינים בשוויון. חצי מהמפה הפוליטית היום, בצד ימין, לא רק שלא מוכן להיאבק על שוויון אלא גם לא מאמין בעיקרון השוויון. אם חלילה הקואליציה הזאת תעלה לשלטון, מתוך 61 מנדטים יהיו שם בקושי תשע נשים".

אמרת שאת לא מוכנה להשקיע בכבישים ביהודה ושומרון כי אלה שטחים שיום אחד יוחזרו.
"אני אומרת בפירוש ובפה מלא: המדיניות שלי הייתה לחזור ולהשקיע בגליל ובנגב, בערבה ובגולן. הרבה מדי שנים הייתה השקעה עודפת ביהודה ושומרון על חשבון הפריפריה בצפון ובדרום, והגיע הזמן לאזן את זה. בלי הנגב, הגליל, הערבה והגולן אין מדינת ישראל. מי שחושב שזה יכול להיות רק במרכז ובמזרח טועה ויילך לאיבוד".

המצביעים שואלים את עצמם, מה את ומפלגת העבודה עשיתן בשנה וחצי שהייתן בשלטון?
"עבדנו ללא לאות. הממשלה הזאת עבדה, אפילו שבהרבה חלקים לא היה מה שאני רוצה שיהיה כשמפלגת העבודה תגדל חזרה להיות מפלגת שלטון ותחזור להרכיב ממשלות. הרבה אוהבים ללגלג על זה, אבל זאת השליחות של מפלגת העבודה. זה מה שהיא צריכה לעשות. בממשלה האחרונה חזרנו לעבוד בשביל האזרחים, הראשונים שיגידו את זה אלה ראשי הרשויות מהליכוד שהגעתי אליהם כשרת תחבורה וראיתי איך הכל מוזנח אצלם".