24 שעות ליום הבחירות והליכוד והציונות הדתית מנסות לגדול במספר המנדטים האחת על חשבון השנייה. איתמר בן גביר הודיע כי ידרוש בממשלה הבאה את המשרד לביטחון הפנים, בצלאל סמוטריץ' את תיק האוצר - ובליכוד מגיבים וטוענים כי השניים עסוקים בתפקידים במקום בלעודד הצבעה בגוש הימין.

"עדיף שבן גביר וסמוטריץ' יהיו עסוקים בלהביא את הבוחרים, לא בחיפוש כותרות כל היום", תקף מספר שלוש בליכוד, אלי כהן, "לא נחלק תפקידים לפני שאנחנו מנצחים. בן גביר יודע שאם נתניהו לא יקבל את המנדט, הוא לא יהיה שר".

"צריכים קודם שיהיו לנו 61 מנדטים. גם בליכוד יש אנשים מצוינים כמו יואב גלנט עם רקע ביטחוני, אבי דיכטר שהיה ראש השב"כ - אלה אנשים ראויים ועם ניסיון".

באשר לתוכנית שפרסם סמוטריץ' לרפורמות במערכת המשפט, "לא נחיל חוקים רטרואקטיביים, זה לא רלוונטי למשפט נתניהו. לא ביקשנו לעשות את זה, הצעות בן גביר וסמוטריץ' לא נעשות בתיאום איתנו. זה רק ניסיון ביניהם לייצר כותרות, על מי נמצא בבמה. צריך להוריד קצת את הכותרות ולהיות עסוקים בעשייה, להתמקד בבחירות ובהבאת אנשים. האם צריך לעשות רפורמות במערכת המשפט? התשובה היא כן, אבל לא נעשה תיקונים רטרואקטיביים".

מה התחושות שלכם רגע לפני? מה מלמדים הסקרים הפנימיים?
"התחושות שלנו שהדבר תלוי רק בנו. אנחנו מאוד קרובים. במהלך השבועות האחרונים אנחנו חורשים את הארץ לאורכה ולרוחבה ורואים שאנשים רוצים שינוי. יש הזדמנות אחרי 13 שנה להשוות בין הממשלה שלנו לזו שהייתה בשנה האחרונה, שפגעה בזהות היהודית והחלישה את העוצמה המדינית של ישראל".

הקרב שלכם כרגע הוא מול בן גביר וסמוטריץ'?
"הקרב שלנו לא מול בן גביר אלא שאנשים שלנו ילכו להצביע. אנחנו רואים באופן עקבי שבמעוזי השמאל אחוזי ההצבעה גבוהים יותר. אם אחוזי ההצבעה אצלנו, בערי הימין, יהיו דומים לאלו של השמאל, ננצח. רוב הציבור מאמין בדרך שלנו. כדי שנוכל לחזור להנהגה ביום רביעי בבוקר, הם צריכים לצאת ולהצביע".

אתם פחות תוקפים את לפיד אלא את הציונות הדתית.
"הציבור צריך להכריע איזו ממשלה תהיה - נתניהו או לפיד. יש מאבק גדול בין הליכוד ליש עתיד. פורסם אצלכם שאנחנו מאוד קרובים בסקרים, אבל אנחנו לא רוצים שיהיה ספק. אנחנו רוצים שהליכוד תהיה המפלגה הגדולה ביותר. מי שמצביע ללפיד ולגוש השמאל גוזר עלינו בחירות שישיות".

איזה שר אתה תרצה להיות?
"יש לי את השאיפות שלי. אתם יודעים את הרקע שלי. מבטיח שאגיד ביום רביעי, אחרי שהציבור שלנו יצביע".