השחקנית נועם לוגסי, שמגלמת בסדרת המתח תיק נעדר (הערב אחרי ארץ נהדרת בקשת 12) את דנית, נערה צעירה עם אוטיזם, חושבת שייצוג אוכלוסיה של בעלי צרכים מיוחדים על המסך היא מגמה מבורכת. "זה מאוד מרגש אותי. אחותי ז"ל ליוותה ילד אוטיסט וזה היה אחד הדברים הכי מעוררי השראה שראיתי בחיים שלי", מספרת לוגסי, "כל תוכן כזה שנותן מקום לביטוי והעלאת המודעות לאנשים עם מוגבלות מכל סוג שהיא זה דבר מבורך וחשוב".

איך מתכוננים לתפקיד כל כך מאתגר?
"כשקיבלתי את התפקיד ומתוך ההבנה שהספקטרום של אוטיזם או פיגור שכלי הוא רחב מאוד, ישבתי עם עודד (עודד דוידוף, במאי הסדרה תיק נעדר) כדי להבין איזו מוגבלות שכלית יש לדנית. אחרי שאבחנו במדויק, ישבתי וצפיתי בהמון ראיונות של ילדים עם הפרעה דומה וקראתי המון מחקרים עליהם כדי להבין איך הם חושבים וכיצד הם מביעים רגשות".

אחרי לא מעט שנים ככוכבת נוער ותפקיד מוביל בסדרה "נעלמים", אנחנו רואים אותך יותר ויותר בסדרות וסרטים לקהל בוגר. איך היה המעבר?
"אף פעם לא ראיתי את עצמי ככוכבת נוער, זה טייטל רחב יותר מפשוט לשחק בסדרת נוער. 'נעלמים' היא עוגן שלי ואני מאוד נהנית לשחק בה. ההבדל העיקרי בין סדרות נוער לסדרות לקהל בוגר הוא בהכנה לתפקיד. מטבע הדברים, הדמויות בסדרות לקהל בוגר מורכבות יותר ודורשות קילוף של יותר שכבות. צריך להבין מה הדמות עברה ואיזו צלקת בילדות גרמה לה להתנהג כמו שהיא מתנהגת".

אורנה בנאי ונועם לוגסי (יח''צ: תיק נעדר, באדיבות ספורט 1)
"אורנה מדהימה גם כשחקנית קומית וגם כשחקנית דרמטית" | יח''צ: תיק נעדר, באדיבות ספורט 1

"המדינה צריכה לעשות יותר למען אנשי התרבות"

מי שמגלמת את אמה בסדרה היא אורנה בנאי. באופן כמעט קוסמי, מעט אחרי הצילומים של "תיק נעדר" הצטלמה לוגסי לסדרה "פאנץ'", שם היא מגלמת דמות של סטנדאפיסטית מתחילה המגיעה ממשפחה מוכרת בתחום הבידור, שמבוססת על סיפור חייה של בנאי. "זה היה כבוד גדול. אורנה מדהימה גם כשחקנית קומית וגם כשחקנית דרמטית. היא פרגנה המון על התפקיד ב'פאנץ'' וגם נתנה לי טיפים".

איך את מעבירה את ימי הקורונה?
"האמת שבימים אלה אני בדיוק עוברת דירה אבל מעבר לזה אני מנצלת את הזמן כדי להיות עם המשפחה. מבחינה מקצועית אני כותבת ושרה. אני משתדלת להסתכל על זה בצורה חיובית, גם ברמה האישית וגם ברמה הסביבתית והאקולוגית".

לדעתך המדינה עושה מספיק כדי לעזור לאנשי התרבות? אפשר לעשות יותר?
"אני תמיד מאמינה שאפשר לעשות יותר. הקורונה הזו פגעה בכולם, גם באלה שיש להם וגם באלה שאין להם. אנשי התרבות, שחקנים, במאים, אנשי תאורה וכו' נותרו מחוסרי עבודה. זה מקצוע קשה שיש בו עליות ומורדות. אתה יכול לעבוד שלוש שנים רצוף ואז שנה לא לעשות כלום. בגלל הסיבות האלה וגם בידיעה שאנחנו נהיה האחרונים שנחזור לפעילות אני חושבת שהמדינה צריכה לעשות יותר למען אנשי התרבות".

_OBJ

View this post on Instagram

A post shared by Noam Lugasy (@noamlugasy) on

לפני כשנה, דיברה לוגסי לראשונה על העדפותיה המיניות וחשפה כי היא נמשכת גם לגברים וגם לנשים. "קיבלתי הרבה פרגון ואהבה. נערים ונערות כתבו לי שעזרתי להם מאוד ולא נתקלתי בתגובות נאצה", מספרת לוגסי, "גם באינסטגרם הרבה שואלים אותי עם מי אני יוצאת ואני מסבירה שהספקטרום המיני רחב יותר מלאהוב רק גברים או רק נשים. אני מאמינה שאין דבר כזה 100% גיי או 100% סטרייט. כולנו מטיילים בין לבין".

לדעתך הדור הצעיר סבלני יותר לנטיות המיניות השונות?
"כן, כי הוא נולד לתוך זה. זה כמובן תלוי באיפה ואיך גדלת אבל אם מדברים בגדול אז כן, הם מכילים יותר וגם מבינים יותר טוב שהספקטרום המיני רחב. במובן מסוים, הם מבינים את זה טוב יותר מאנשים בגילי".