מחיר ליטר דלק יירד מתחת ל-6 שקלים (צילום: nontarith songrerk, Shutterstock)
אם 95 דליק יותר אז שיהיה גם זול יותר! | צילום: nontarith songrerk, Shutterstock

מעל ל-50 אלף איש שיחקו בשישי האחרון במשחק האון ליין של אל תפיל את המיליון וניסו לשמור על הכסף לאורך 12 השאלות שהוצגו במהלך כל התכנית. לאחר בדיקת הנתונים גילינו שהגולש שרד בשישי האחרון 8 שאלות בממוצע, מה שאומר שאם הגולש הממוצע היה מגיע לשחק באולפן הוא כנראה היה יוצא עם סכום כלשהו ביד.

95 מלא בבקשה
דודו אהרון ומשה פרץ הגיעו לשאלה השישית עם 525 אלף שקלים אך נתקלו בשאלה שבחנה את הידע של כולנו בדלק שאנו צורכים. השאלה הייתה: "ככל שאוקטן הבנזין נמוך יותר - הבנזין... ". התשובות היו: דליק יותר, נוזלי יותר או כהה יותר. בתחילה, דודו ומשה לא יכלו להחליט בין התשובות "נוזלי יותר" או "כהה יותר" אך לבסוף החליטו לחלק את הכסף בין התשובות "דליק יותר" ו"כהה יותר". אמנם השניים הצליחו לשמור על 250 אלף שקלים אך 63 אחוזים מגולשי mako איבדו לחלוטין את הכסף כשלא ידעו שככל שהאוקטן נמוך יותר, כך הוא דליק יותר. למעשה, דירוג האוקטן בנפט מסמל עד כמה הבנזין חסין מפני פיצוץ מוקדם מידי.

לא! זאת אקונומיקה

אין תמונה
רק לא ניקוי יבש!
מסתבר,  שלא משנה כמה בגדים נקנה בחנויות האופנה, לעולם לא נדע מה באמת מסמלות הצורות שעל תגית הבגד. בשאלה האחרונה, שהפילה את דודו אהרון ומשה פרץ, הוצג סמל המורכב מעיגול ועליו מצויר איקס, שמופיע מידי פעם על הבגד. השאלה הייתה "מה אסור לעשות כשמופיע הסימן על בגד?". התשובות היו: סחיטה, ניקוי יבש או הלבנה. אמנם הסימן עצמו מופיע על רקע לבן, אך אין לו קשר להלבנה והוא למעשה אוסר על שליחת הבגד לניקוי יבש. כמו משה ודודו, 75 אחוזים (!!) מכלל גולשי mako איבדו לחלוטין את כל הכסף וכנראה יתחילו לכבס ביד. מסתבר שקיימות מגוון הוראות כביסה המופיעות בתווית כל בגד. משולש, לדוגמא, מייצג "הלבנה", מרובע מייצג "ייבוש" ועיגול מייצג "ניקוי יבש". האיקס המצויר על הסימן מסמן על איסור.

עד 120
השאלה שהפילה 44 אחוזים מגולשים mako וגרמה להם לאבד את כל כספם, הייתה השאלה שגרמה גם לאיציק ושרונה לאבד מיליון שקלים. מולם הוצגו 4 תשובות: יצחק שמיר, שמעון פרס, שולמית אלוני או הרב עובדיה יוסף. השאלה הייתה "מי מבוגר יותר". איציק ושרונה זכרו ששמעון פרס ושולמית אלוני באזור גיל ה-80 ואילו עובדיה יוסף כבר עבר את ה-90 ולכן שמו עליו את כל מיליון השקלים. לצערם ולצער 44 אחוזים מגולשי mako, התשובה הייתה דווקא יצחק שמיר, ראש ממשלת ישראל השביעי, אשר יחגוג ב"ה באוקטובר הקרוב יום הולדת 96. לעומתו, הרב עובדיה יוסף יחגוג בספטמבר "רק" יום הולדת 91 (ב"ה), ואילו שמעון פרס יחגוג בחודש הבא 88 קיצים (יבדל"א) ושולמית אלוני, הצעירה בחבורה, תחגוג בנובמבר 83 חורפים (תבדל"א). שיהיה במזל טוב ועד 120.

לקבלת הרמטכ"ל האולפן ימתח להקשב!

הרמטכ"ל בני גנץ (צילום: חדשות 2)
בני גנץ, הרמטכ"ל ה-20 של מדינת ישראל | צילום: חדשות 2
רעיה ומאיר שיחקו אמש משחק מצוין והגיעו לשאלה החמישית עם 750 אלף שקלים. השאלה שלא הצליחה לערער את בטחונם אך הפילה אחוז לא מבוטל מגולשי mako בחנה את הידע שלהם בהיסטוריה של מדינת ישראל. השאלה הייתה "מה היה יותר לישראל?" והתשובות היו: רמטכל"ים, נשיאים או ראשי ממשלה. רעיה ומאיר צדקו כששמו את כל כספם על התשובה "רמטכ"לים" אך 28 אחוזים מכלל הגולשים ששיחקו איבדו לחלוטין את כל הכסף כשלא ידעו שלמדינת ישראל היו רק 9 נשיאים, 13 ראשי ממשלה ואילו 20 רמטכ"לים בכל 63 שנות עצמאותה של מדינת ישראל.

>> רוצים גם לנסות? כנסו להתאמן במשחק אל תפיל את המיליון

>> לא בבית וחייבים להמשיך לשחק? כנסו לאפליקציית אל תפיל את המיליון באייפון

>> בואו להיות חברים שלנו בעמוד הרשמי של אל תפיל את המיליון בפייסבוק

>>אל תפיל את המיליון, יום שישי, אחרי אולפן שישי