הפרשיות מלוות את ההנהגה מראשיתה (צילום: AP)
נשיאה הראשון של ארצות הברית. וושינגטון | צילום: AP

מעל ל-50 אלף איש שיחקו בשישי האחרון במשחק האון ליין של אל תפיל את המיליון וניסו לשמור על הכסף לאורך 10 השאלות שהוצגו במהלך כל התכנית. לאחר בדיקת הנתונים גילינו שהגולש שרד בשישי האחרון 8 שאלות בממוצע, מה שאומר שהגולש הממוצע היה יוצא מאולפן אל תפיל את המיליון עם כסף ביד.

מהפכת הגולשים

האחיות לוי שיחקו משחק משעשע וטוב עד שהגיעו לשאלה השישית שבחנה את הידע שלהן ושל עשרות אלפי הגולשים בהיסטוריה. מולן הוצגו 3 תשובות בלבד: רובספייר, וושינגטון או לנין והשאלה הייתה: "מי הוביל מהפכה שהתרחשה מוקדם יותר?". האחיות היו בטוחות שמדובר במקסימיליאן רובספייר, ממניהגי המהפכה הצרפתית שהחלה בשנת 1789. כמוהן, גם 82 אחוזים מגולשי מאקט הניחו סכום מסויים על התשובה הזו. לצערם ולצער 35 אחוזים מגולשי מאקו שאיבדו את כל הכסף, ג'ורג' וושינגטון, נשיאה הראשון של ארצות הברית, היה ממנהיגי המהפכה האמריקנית כבר בשנת 1775. לעומתם, ולדימיר איליץ' לנין, היה שליטה הראשון של ברית המועצות לאחר מהפכת פברואר 1917.

כוכב נולד

אמנם סוריה לא נמנית מבנות הברית שלנו, אך ידע על מדינות האויב הוא תמיד חשוב ולא רק לצרכי מודיעין. השאלה הרביעית של הזוג המקסים שהתחתן לפני שבוע, זוהר ואפי, בחנה את הידע שלהם ושל עשרות אלפי הגולשים בדגל הסורי. השאלה הייתה "כמה כוכבים יש בדגל הסורי?". אפי היה כמעט בטוח שמדובר בשני כוכבים בלבד אך לא רצה להניח את כל הכסף על התשובה "2" מאחר והתבלבל בין דגל סוריה לדגל עיראק. לבסוף, הם הניחו את רוב הכסף על התשובה הנכונה - 2 כוכבים. כמו הזוג הטרי, 62 אחוזים מכלל השחקנים במשחק האון ליין של אל תפיל את המיליון ידע את התשובה, אך 33 אחוזים לא ידעו והפילו לחלוטין את כל הכסף.

_OBJלא על הקרמבו לבדו

אין דבר יותר ישראלי מקרמבו באמצע החורף. או שלא. השאלה החמישית של הזוג אפי וזוהר בחנה את הידע שלהם ושל עשרות אלפי גולשי מאקו בממתק המפורסם. השאלה הייתה "היכן הומצא הקרמבו?". אמנם כולנו מכירים את הקרמבו היטב ומרגישים כאילו הוא היה כאן לפני שייבשו את הביצות, אך למעשה הוא הומצא לפני כ-200 שנה, דווקא בדנמרק. לצערם של אפי וזוהר, הם הפילו את כל הכסף כשחשבו שהוא אכן ישראלי, אך אולי הם יוכלו להתנחם בעובדה שכמוהם, 56 אחוזים מכלל השחקנים במשחק האון ליין טעו ואיבדו לחלוטין את כל הכסף. מסתבר שהקרמבו רחוק מלהיות ממתק מקומי והוא מיוצר ברחבי כל העולם. הקרמבו זכה לשמות שונים ומגוונים ברחבי הגלובוס שחלקם הוחלפו מטעמי פגיעה ברגשות הציבור. לדוגמא, בהולנד הוא נקרא "נשיקת הכושי", בבריטניה הוא נקרא בתחילה "ניגר" (כינוי גנאי לשחורים), באוסטריה הוא נקרא "פצצה שבדית" ובישראל הוא שווק בתחילה תחת השם "ראש כושי".

>> רוצים גם לנסות? כנסו להתאמן במשחק אל תפיל את המיליון

>> לא בבית וחייבים להמשיך לשחק? כנסו לאפליקציית אל תפיל את המיליון באייפון

>> בואו להיות חברים שלנו בעמוד הרשמי של אל תפיל את המיליון בפייסבוק

>>אל תפיל את המיליון, יום שישי, אחרי אולפן שישי