אין תמונה
שושנה דמארי ז"ל. 1939 - 2006

מעל ל-50 אלף איש שיחקו בשישי האחרון במשחק האון ליין של אל תפיל את המיליון וניסו לשמור על הכסף לאורך 10 השאלות שהוצגו במהלך כל התכנית. לאחר בדיקת הנתונים גילינו שהגולש שרד בשישי האחרון 6 שאלות בממוצע, עד שאיבד לחלוטין את כל כספו, מה שאומר שהגולש הממוצע היה צריך לעבוד יותר קשה כדי לצאת מאולפן אל תפיל את המיליון עם כסף.

חגיגת כדורגל

אסי ובועז עזר המשיכו לשחק משחק מצויין והגיעו לשאלה השביעית עם 225 אלף שקלים. בפניהם הוצגו שלוש תשובות:צ'ילה, שוודיה או פורטוגל והשאלה הייתה "באיזו מדינה לא התקיימו משחקי המונדיאל". אסי ובועז התלבטו ובעזרת גלגל ההצלה קיבלו 30 שניות נוספות כדי לשנות את דעתם אך רק בשניה האחרונה, אסי הניח 150 אלף שקלים על התשובה הנכונה פורטוגל. כמו אסי ובועז, 23 אחוזים מהגולשים שמו כסף על צ'ילה ואילו 43 אחוזים מהגולשים הניחו את הכסף על "שוודיה" אך 60 אחוז מכלל הגולשים איבדו לחלוטין את כל הכסף כשלא ידעו שבשנת 1958 משחקי המונדיאל התרחשו בשוודיה ו-4 שנים מאוחר יותר התקיימו משחקי 1962 בצ'ילה. ואילו בפורטוגל, המשחקים מעולם לא התקיימו.

כלניות

השאלה השמינית והאחרונה במשחק של אסי ובועז בדקה את הידע שלהם ושל כולנו בשתי זמרות שהשפיעו על התרבות הישראלית. השאלה הייתה "מי נולדה קודם" - שושנה דמארי או יפה ירקוני. לעומת אסי ובועז, 34 אחוזים מעשרות אלפי השחקנים איבדו לחלוטין את הכסף כחשבו שיפה ירקוני נולדה לפני שושנה דמארי. אך האמת הפוכה. שושנה דמארי, שזכתה לכינוי "מלכת הזמר העברי" נולדה בשנת 1939 והלכה לעולמה בשנת 2006. לעומתה, יפה ירקוני נולדה בשנת 1925 ואנו מקווים כי היא תיבדל לחיים ארוכים.

כוכבות יהודיות

אנחנו ממהרים לשייך לעם היהודי ולישראל כל אדם מצליח ברחבי העולם אפילו אם הקשר שלו ליהדות או לישראל הוא קטן. אך יש דרך ארוכה לעשות עד שנוכל לקרוא להם יהודים. השאלה הרביעית שהוצגה בפני החברות מירי וונג ואושרה שאלה "מי מהכוכבות ההוליוודיות אינה ממוצא יהודי?". מולן הוצגו ארבע התמונות של נטלי פורטמן, וינונה ריידר, ברברה סטרייסנד או מריל סטריפ. החברות הטובות ידעו בוודאות שמדובר במריל סטריפ שאינה יהודיה אך 29 אחוזים מכלל הגולשים חשבו אחרת. נטלי פורמן היא יהודיה וישראלית גאה אשר נולדה בירושלים. וינונה ריידר נולדה למשפחה יהודיה במינסוטה תחת השם וינונה לורה הורוביץ. ברברה סטרייסנד נולדה למשפחה יהודיה בברוקלין, ניו יורק, ואחת היחידות שזכתה בכל חמשת הפרסים העיקריים בתעשיית הבידור האמריקאית: גראמי, אוסקר,  גלובוס הזהב, טוני ואמי. לעומתן, מריל סטריפ, שיאנית המועמדויות לאוסקר, כנראה מעולם לא ביקרה אפילו בארץ הקודש.

החלל - הגבול האחרון

תחנת החלל הבינלאומית (צילום: ויקיפדיה)
צרפתי, אמריקאי, רוסי וקנדי יושבים על חללית | צילום: ויקיפדיה

האתגר להביא אדם לחלל היווה אתגר טכנולוגי ואנושי כביר ובמחצית השנייה של המאה ה-20 החל המין האנושי לעשות את צעדיו הראשונים להגשמת החלום של כיבוש החלל. בעוד שהיום, תחנת החלל הבינלאומי משלבת את כוחותיהם של ארה"ב, רוסיה, יפן, קנדה ואירופה, המתיחות בין רוסיה וארה"ב בעבר הייתה גדולה כאשר שניהם רצו להיות הראשונות שמשגרות אדם לחלל. השאלה החמישית בסיבוב של מירי ואושרה הייתה גם השאלה שהפילה אותן כשנשאלו "מי היה האדם הראשון הגיע לחלל" - אסטרונאוט, קוסמונאוט או טייקונאוט. האסטרונאוט הוא השם שניתן לטייס חלל אמריקאי, קוסמונאוט הוא השם שניתן לטייס חלל רוסי (סובייטי) ואילו טייקונאוט הוא טייס חלל סיני. אמנם האדם הראשון שנחת על הירח היה אמריקאי (אסטרונאוט), האדם הראשון שיצא מגבולות כדור הארץ היה דווקא רוסי (קוסמונאוט) בשם יורי גגארין. ולמקרה וישאלו אתכם בעתיד על תוכנית החלל הצרפתית, טייס חלל צרפתי נקרא ספאסיונאוט.

>> רוצים גם לנסות? כנסו להתאמן במשחק אל תפיל את המיליון

>> לא בבית וחייבים להמשיך לשחק? כנסו לאפליקציית אל תפיל את המיליון באייפון

>> בואו להיות חברים שלנו בעמוד הרשמי של אל תפיל את המיליון בפייסבוק

>>אל תפיל את המיליון, יום שישי, אחרי אולפן שישי