דוד בן גוריון מכריז על הקמת המדינה (תמונת AVI: אימג'בנק/GettyImages, חדשות1 ערוץ 2)
מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית ללא באר שבע ולוד | תמונת AVI: אימג'בנק/GettyImages, חדשות1 ערוץ 2

מעל ל-50 אלף איש שיחקו בשישי האחרון במשחק האון ליין של אל תפיל את המיליון וניסו לשמור על הכסף לאורך 14 השאלות שהוצגו במהלך כל התכנית. לאחר בדיקת הנתונים גילינו שהגולש שרד בשישי האחרון 8 שאלות בממוצע, מה שאומר שאם הגולש הממוצע היה מגיע לשחק באולפן הוא כנראה היה מצליח להשיג סכום כלשהו בתום השאלות.

תוכנית החלוקה

רעיה ומאיר הגיעו לשאלה השביעית עם 750 אלף שקלים ונאלצו לחזור אחורה בזמן לשנת 1947 כשנשאלו על תוכנית החלוקה של האו"ם בעניין ארץ ישראל. השאלה הייתה "על פי תוכנית החלוקה של האו"ם משנת 1947, איזו עיר תוכננה להיות בשטח המדינה היהודית?". התשובות היו: באר שבע, צפת או לוד.  אמנם רעיה ומאיר איבדו 600 אלף שקלים שהונחו על התשובה "באר שבע", 64 אחוזים מכלל גולשי mako איבדו לחלוטין את כל הכסף.

תוכנית החלוקה של 1947 הייתה תוכנית שהציעה ועדת אונסקו"פ מטעם האו"ם לחלוקת שטח המנדט הבריטי על ארץ ישראל לשתי מדינות, יהודית וערבית, ולשטח בינלאומי. כחלק מהתוכנית, המדינה הערבית כללה את האזורים של באר שבע ולוד ואילו העיר צפת שויכה למדינה היהודית.  אמנם תוכנית החלוקה מעולם לא יושמה במלואה אך קבלתה בעצרת האו"ם סללה את הדרך להקמת מדינת ישראל..

אופס, עשיתי זאת שוב

בריטני ספירס בחצאית קצרה (צילום: Frazer Harrison, GettyImages IL)
תגידו מזל טוב לנסיכת הפופ | צילום: Frazer Harrison, GettyImages IL

דניאל ואייל הגיעו לשאלה החמישית עם 400 אלף שקלים ונדרשו להיזכר בכוכבות הפופ מהמצליחות כיום בעולם. השאלה הייתה "מי מבוגרת יותר". התשובות היו: ביונסה, כריסטינה אגילרה או בריטני ספירס. למזלם, דניאל ואייל הצעירים ידעו כמעט בוודאות את התשובה והניחו את רוב הכסף על כריסטינה אגילרה, אך דאגו לכסות את כל האפשרויות והחליטו לשים 100 אלף שקלים על ביונסה. לעומתם, 34 אחוזים מכלל גולשי mako איבדו לחלוטין את מיליון השקלים הוירטואלים שלהם כשלא ידעו שכריסטינה אגילרה תחגוג בדצמבר יום הולדת 31 לעומת ביונסה ובריטני שיחגגו בסוף השנה יום הולדת 30.

אתה הבנת את זה ברוך?!

דניאל ואייל הצליחו לשמור על 300 אלף שקלים עד שהגיעו לשאלה השישית. בה נשאלו על תעשיית הקולנוע הישראלי. השאלה הייתה: "מי הופיעו יחד ביותר סרטי קולנוע?". התשובות היו: אורי זוהר ואריק איינשטיין, יהודה ברקן וזאב רווח או הגשש החיוור. בתחילה דניאל ואייל פיצלו את הכסף בין זוהר ואיינשטיין לבין ברקן ורווח, אך בזכות גלגל ההצלה, הם החליטו לשים את כל הכסף על "הגשש החיוור" ובכך ניצלו מהפסד צורם. לעומתם, לא פחות מ-82 אחוזים מעשרות אלפי גולשי mako, הפילו את מיליון השקלים הוירטואלים כשהניחו את רוב הכסף על "יהודה ברקן וזאב רווח".

גברי בנאי, שייקה לוי וישראל פוליאקוב, חברי להקת הגשש החיוור, זכו בפרס ישראל עבורה תרומה יוצאת דופן לחברה, יצרו דפוס תרבות שהשפיע על הלשון העברית וסגנון החיים שנגע כמעט לכל פרט בחברה הישראלית. מעבר לעשרות ההופעות, התוכניות והדיסקים שהוציאו, הם הופיעו יחד ב-11 סרטי קולנוע. לעומתם, אורי זוהר ואריק איינשטיין הופיעו יחד ב-5 סרטי קולנוע ויהודה ברקן וזאב רווח הופיעו יחד רק בשני סרטים.

שתי וערב

אין תמונה
יש גם קינוח בצורת שתי וערב

דניאל ואייל הצליחו להגיע לשאלה השמינית עם 300 אלף שקלים אך נתקלו בשאלה טריקית במיוחד. אמנם כולנו מכירים את הביטוי "שתי וערב" אך האם מישהו מאיתנו באמת בדק מהו השתי ומהו הערב? מסתבר שיחד עם דניאל ואייל שאיבדו את הכסף בשאלה זו, 53 אחוזים מתוך עשרות אלפי גולשי mako הפילו את מיליוני השקלים הוירטואלים כשלא ידעו ש"שתי" הוא הקווים המאונכים.

שְׁתִי וָעֵרֶב היא שיטת אריגה בה שזורים חוטי אריג אופקיים בין חוטים אנכיים ויוצרים יריעת בד צפופה. באופן מסורתי, נשזר האריג באמצעות נול, כך שחוטי השתי היו נתלים על קורת הנול ונמתחים בחזקה כלפי מטה. חוטי הערב היו נשזרים מעל ומתחת חוטי הנול באופן אופקי.

מתמטיקה פשוטה

על הנייר, השאלה השלישית של תום וקרן היא שאלה מתמטית פשוטה. אך כדי לפתור אותה צריך ידע כללי בספורט מה שכנראה לא היה לזוג החביב. השאלה שהפילה את תום וקרן יחד עם 76 אחוזים מכלל גולשי mako הייתה: "היכן מופיעים יותר שחקנים?". התשובות היו: שלוש קבוצות כדורגל, ארבע קבוצות כדורעף, חמש קבוצות כדוריד ושש קבוצות כדורסל. 68 אחוזים מהגולשים שמו את רוב כספם על התשובה "שלוש קבוצות כדורגל" אחרי שעשו את החישוב המהיר של 11 שחקנים כפול 3 קבוצות. אך שכחו שבקבוצת כדוריד יש 7 שחקנים ובחמש קבוצות כדוריד יש 35 שחקנים סך הכל.

>> רוצים גם לנסות? כנסו להתאמן במשחק אל תפיל את המיליון

>> לא בבית וחייבים להמשיך לשחק? כנסו לאפליקציית אל תפיל את המיליון באייפון

>> בואו להיות חברים שלנו בעמוד הרשמי של אל תפיל את המיליון בפייסבוק

>>אל תפיל את המיליון, יום שישי, אחרי אולפן שישי