שבוע לפני המועד האחרון לתשלום האגרה לשנת 2014, חצי מיליון בתי אב טרם עשו זאת. ועדת לנדס, שהוקמה על ידי שר התקשורת כדי לטפל בנושא, תגיש בעוד כשבוע וחצי את מסקנותיה, וגלעד ארדן מבטיח ליישם את ההמלצות: "אני מעוניין ברפורמה דרמטית כך שיהיה לאזרחי המדינה שידור ציבורי אבל הוא יהיה יותר יעיל וזול, אולי אפילו נוכל לבטל את האגרה. אני מודע לכך שהאזרחים לא חשים שיש תמורה וצריך לשנות את המצב מהקצה אל הקצה", הוא אומר.

עוד בתכניות:
רושפלד מגיע ל'ארץ נהדרת'
המדריך: איך לאכול שווארמה ולהישאר נקיים
פלפלים צהובים: מה מצפה לאיילת בבטן?

"בישראל משלמים את המחירים היקרים בעולם"

בעוד הרפורמה ברשות השידור עומדת בסימן שאלה, ארדן יכול לזקוף לזכותו מהלך אחר שהוביל - לראשונה יוכלו הצרכנים לרכוש חבילת ערוצים בכבלים ובלווין במחירים מוזלים: "בישראל משלמים את המחירים היקרים בעולם על חבילה עם הרבה ערוצים שלא צופים בהם. המהלך יחייב את החברות למכור חבילות יסוד הכוללות 20 ערוצים מגוונים בחצי מחיר, והן מתאימות גם לחובבי ספורט וגם להורים לילדים קטנים".

בפועל, מוקדי השירות של 'הוט' ו'יס' ממשיכות לקדם את החבילות היקרות, למרות השינוי בחקיקה: "לחבילה ב-120 ש"ח יש עלות התקנה של 299 שקלים. אני יכולה לעשות לך ב-199 שקלים, כל הערוצים פתוחים וההתקנה בחינם", אמרה המוקדנית לתחקירנית "חי בלילה". ארדן, בתגובה, מבטיח להילחם למען אכיפת החוק: "אסור לחברות להפלות בין מנוי של חבילת היסוד לבין המנויים הרגילים ומה שאמרה המוקדנית זאת עבירה על החוק. אשמח אם אנשים שנתקלים באמירות כאלו ידווחו לנו ונקנוס את חברות הכבלים והלוויין".

"חי בלילה", רביעי - חמישי ושבת, 22:45