ארוחת הבוקר מוגדרת על ידי תזונאים רבים כארוחה הכי חשובה ביום, ולמרות זאת, סקר מיוחד שבדק את הרגלי התזונה של הישראלים מצא ש20% מהישראלים מוותרים על ארוחת הבוקר באופן קבוע. השבוע ראיינו בתכנית את התזונאית, מריאנה אורבך. "הרבה מאוד מהישראלים מאמינים שאם הם מתחילים לאכול בבוקר הם יהיו יותר רעבים במהלך היום", היא מסבירה ומפרטת שההפך הוא הנכון, "כשמתרגלים לאכול ארוחת בוקר, מרגישים שבעים יותר לאורך היום, מרגישים טוב יותר ולמרבה ההפתעה ממש לא רעבים בערב".

אין תמונה
אבל לזה אנחנו כבר יותר רגילים

למרות האהבה של רובנו לארוחות בוקר מפנקות בחופשות וכמובן לתור הקבוע בעמדת החביתות, ממצאי הסקר דווקא הראו ש50% מהישראלים בכלל לא אוהבים לאכול ביצים בבוקר. "ארוחות בוקר בחו"ל כמעט תמיד כוללות ביצים אבל אנחנו הישראלים מעדיפים יותר גבינות בכריך או בטוסט", מסבירה ריטה גולדשטיין, כתבת "אוכל טוב".

הרגלי התזונה של המבוגרים משפיעים גם על הרגלי התזונה של האכלנים הצעירים יותר והילדים בישראל מעדיפים ברובם דגני בוקר לארוחה החשובה ביותר ביום, מה שלא בהכרח אומר שזו הארוחה המזינה ביותר. "גם ילדים שלא רגילים לאכול בבוקר יכולים לשנות את ההרגל", מדגישה מריאנה, " החופש הגדול הוא הזדמנות מצויינת לעשות זאת ולהנחיל הרגלים של ארוחת בוקר מלאה ומזינה עם מבחר רחב של אבות מזון". 

>> לעמוד הפייסבוק של חי בלילה

 חי בלילה: א'-ג' ב-23:25