הסערה סביב אמירתו של מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך מסרבת לגווע, ומתוגברת בעוד ועוד תגובות נזעמות ומחאות רשת. אחת בולטת במיוחד היא זו של ג'רמי ארטיה, שוטר לשעבר, מגוייס מפכ"ל ומצטיין יס"מ, שאמר אמש ל"חי בלילה" כי אמירתו של אלשיך אינה "בעיה בניסוח" כפי שהגדירו בדוברות המשטרה, אלא תוצר של גזענות יומיומית הפושה במסדרונותיה: "בוודאי שיש גזענות במשטרת ישראל", פסק נחרצות.
 
>> כל הכתבות והתחקירים של "חי בלילה"
 
"אני הייתי מגויס מפכ"ל של יוחנן דנינו, אחרי שלכדתי במו ידי שני רוצחים כשהייתי אזרח. סיכנתי את חיי, קיבלתי ממנו צל"ש והוא גייס אותי לתוך הארגון. הלכתי לשם באמת מתוך שליחות, כדי לשרת את החברה ואת המדינה, ולצערי הרב כבר מהיום הראשון שהגעתי הבנתי שלא הולך להיות קל. קצינים בתוך הארגון סימנו אותי, הסתכלו עלי כל הזמן. בפעם הראשונה שהייתי על מדים בשטח כלוחם יס"ם, נתקלתי בילד בן 13, אתיופי, זרוק על הרצפה, אזוק בידיים וברגליים, צורח מכאבים, והשוטרים יושבים בצד ומסתכלים עליו. כשראיתי את המחזה הזה הסתכלתי והמשכתי, כי אסור היה לי לדבר. אם הייתי פותח את הפה כנראה היו בועטים בי באותו רגע. במהלך השירות שלי הקצינים לא אהבו אותי, הרגשתי את זה. מפקד תחנה שבה שירתתי אמר לי יום 'יש לך שנה של ניסיון בתוך הארגון, אתה לוחם, אבל אתה חייב להבין שאם לא תהיה פודל לא תשרוד פה'. אני באתי בגלל ערכים, אבל לצערי הרב רק נרדפתי ונרדפתי".
 
איפה המשטרה צריכה לתקן את דרכיה?
 
"הדרישה שלי היא שיקום אגף ניטרלי שלא קשור למשטרה. מח"ש הוא כבר לא ניטרלי. שיבואו אנשי מקצוע ויבקרו את המשטרה. אני אמשיך להפוך כל אבן כדי שהדרישות שלי ייענו על ידי נבחרי הציבור".
 
מדוברות המשטרה נמסר: "שיעור בני הקהילה האתיופית המשרתים במשטרה במגוון תפקידים ויחידות גדול באופן ניכר משיעורם בחברה הישראלית, לאחרונה אף נערך גיוס מוגבר של שיראלים יוצאי אתיופיה למשטרה. מפאת צנעת הפרט לא נתייחס לסיבות בגינן השוטר לא סיים את הקורס".
אולם חשוב לציין כי ארטייה דווקא כן סיים את הקורס, וכאמור אף שירת שנה בשורות המשטרה.
 

>> פרקים מלאים של "חי בלילה" ב-makoTV

"חי בלילה" - רביעי, חמישי ושבת ב-23:25