יום העצמאות כבר מזמן הפך לחג המנגלים הלאומי אבל יש כאלו שקצת פחות מתחברים למסורת הישראלית: במהלך החג פרצו מהומות בפארק הירקון, כשפעילי הארגון "269" הגיעו למקום והחליטו להציב מנגל משלהם ועליו פגרים של חולדות וחתולים. המראות הקשים הסעירו את ההורים והילדים שהיו במקום, מה שהוביל למאבק אלים שבסופו נעצרו מספר פעילים, ביניהם מוביל המחאה סשה בוז'ור.

עוד בתכניות קשת:

"מה ההבדל בין עופות לחתולים"?

"מה שהוצג בתקשורת רחוק מאוד ממה שקרה במציאות", מבהיר בוז'ור, שמאשים את המשטרה בתגובה רופפת: "תקפו אותנו באלימות קשה ועצרו אותנו במקום את אלה שזרקו עלינו אבנים. נכון שזה היה מיצג פרובוקטיבי אבל להרים ידיים על אנשים בגלל שאתה לא אוהב את המסר שלהם- יש בזה משהו מאוד פאשיסטי". עוד הוא מבהיר שהם דאגו לשמור מרחק מילדים כדי לא לחשוף אותם למראה הקשה והוריהם היו אלה שהביאו אותם למקום.

סשה טוען שהמעשה שלו ושל וחבריו לארגון הוא בגדר "מיצג אומנותי" ושהדרך שלהם היא היחידה שתפתח את עיניי הציבור למצב, לכן הם כבר מתכננים את המחאות העתידיות: "נעשה כל דבר שיחבר אנשים לאלימות שעוברים בעלי החיים. למה זה נורמטיבי לאכול פרות ותרנגולות אבל כשזה נוגע לכלבים וחתולים נהיה זעם? הפרסומות שרואים בטלוויזיה לא נכונות, בעלי החיים לא חיים באחו אלא בכלובים, זוהמה, בתנאים מזעזעים".

>> צבועים על האש: למה פרות כן וכלבים לא?

"חי בלילה", רביעי - חמישי ושבת, ערוץ 2