מה שהעסיק היום את מרבית חברות הכנסת היה ההחלטה החדשה של חברת אל על, החלטה שהתקבלה בסוף השבוע - לפיה על הדיילות לנעול נעלי עקב עד לסיום עליית הנוסעים למטוס. המשמעות: יותר זמן על עקבים - עד שהן מתיישבות במקומן לפני ההמראה - במקום עם כניסתן למטוס כפי שהיה עד עתה.

>> לעמוד הפייסבוק של חי בלילה

"במה בדיוק ישתפר שירותן של דיילות אל על אם ינעלו נעלי עקב? על ההנהלה לחזור בה לאלתר!", מחתה השרה לענייני שיוויון מגדרי - גילה גמליאל, והיא לא הייתה היחידה: גם לימור לבנת התעצבנה מההחלטה ("מה השלב הבא? הדיילות בחוטיני? הטובות לטייסים? קוראת למנכ"ל לבטל את החרפה מיד"), ואליהן הצטרפו חברות כנסת נוספות.

הן גם צירפו תמונות שלהן בנעליים שטוחות: חברת הכנסת עליזה לביא הצטלמה כך וכתבה: "אני יודעת שנעליים שטוחות לא מונעות ממני לבצע את עבודתי על הצורה הטובה ביותר".

עליזה לביא בנעליים שטוחות (צילום: מתוך חי בלילה, שידורי קשת)
טוב נו, אותה אתם כבר מזהים - עליזה לביא גם מצטרפת למחאה | צילום: מתוך חי בלילה, שידורי קשת

ואלה כבר הכפכפים של שלי יחימוביץ' שהגיבה גם היא בכעס על ההחלטה: "בוז לאל על שמחייבת את הדיילות לנעול נעלי עקב עד שאחרון הנוסעים ישב. הצעתי: שכל הגברים בהנהלת אל על ינעלו נעלי עקב בעבודה. נראה אותם".

שלי יחימוביץ' בנעליים שטוחות (צילום: מתוך חי בלילה, שידורי קשת)
הכפכפים של שלי יחימוביץ' | צילום: מתוך חי בלילה, שידורי קשת

והנה גם הנעליים השטוחות של מרב מיכאלי: 

מרב מיכאלי בנעליים שטוחות (צילום: מתוך חי בלילה, שידורי קשת)
מרב מיכאלי בנעליים שטוחות | צילום: מתוך חי בלילה, שידורי קשת

השרה גילה גמליאל התראיינה בתכנית ומחתה נגד דרישת החברה, "זה דבר חמור מאוד לדרוש מדיילות, זה מחזיר אותנו מאות אחורה", אמרה השרה לשוויון מגדרי והוסיפה, "אלו דברים פסולים וצריך להוקיע אותם מהחברה, אני קוראת לחברת אל על לחזור בהם מהדרישה".

תגובת חברת אל-על:
"החברה מעדכנת את נהלי השירות. הדיילות ינעלו נעליים ייצוגיות גם בעת קבלת הלקוחות לטיסה. מיד לאחר מכן הפעילות היא בנעלי עבודה. יודגש כי פרקטיקה זו מקובלת בענף התעופה בעולם".

חי בלילה: א'-ג' ב-23:25