בעוד ששכר הדירה בארץ ממשיך לעלות והסיכוי לחסוך כסף לבית מתרחק, ייתכן שהפתרון נמצא דווקא מעבר לים. בארה"ב מוצעת למכירה עיר שלמה במחיר שווה ערך לדירה ישראלית ממוצעת: תמורת מיליון שקלים תקבלו שטח של 40 דונם ובו 3 בקתות נופש, נהר זורם ואפילו פאב עם רשיון למכירת אלכוהול. 

ההשקעה נשמעת משתלמת אבל יש גם סיכונים נלווים ולכן חשוב לשים לב לאותיות הקטנות: "קשה להגיד שמדובר במציאה, השיפוץ של הבתים יכול לעלות יותר מהעיירה עצמה וחשבונות המים והחשמל יאמירו בהתאם", מסביר עורך הדין גיא יפתח, מומחה לרכש בחו"ל.

אם זה לא נשמע מספיק אטרקטיבי, מסתבר שברחבי העולם מוצעים גם איים פרטיים לרכישה. האפשרות לברוח לאי בודד יכולה להיראות מפתה, אבל יפתח מסביר שחשוב לבדוק עד כמה זה משתלם בפועל: "המחיר מתחיל בעשרות אלפי דולרים ומגיע לעשרות מיליונים. מצד אחד זה פאר שלא יתואר, מצד שני אם אין שם כלום חוץ מחוף נאלץ להשקיע עוד המון כסף כדי להגיע למצב שאפשר לשהות שם". 

לסיכום, הטיפ החשוב ביותר שנותן יפתח לרוכשים הפוטנציאלים הוא לבדוק לעומק את כל הפרטים לפני שחותמים על החוזה: "לא להתלהב מתמונות באינטרנט. חשוב לנסוע למקום, לבדוק את מצבו ולהתייעץ עם עורך דין. לא להתייאש, יש מציאות בעולם הנדל"ן".

חי בלילה, ראשון עד שלישי, 23:15