זירת האוכל בישראל הייתה כמרקחה מאז סוף השבוע האחרון, אז פורסמה הביקורת החמורה שנכתבה על מסעדת החוף של השף עומר מילר, על ידי מבקר האוכל של וואלה, אבי אפרתי. הביקורת עסקה באיכות המזון ובתמחור המנות במסעדה, בטענה כי "אף מאפיה בעלת יומרה מינימלית" לא תרשה לעצמה להגיש עוגה בסטנדרטים של עוגת השוקולד של מילר. אפרתי אף טען כי מילר הבטיח לשדרג את תרבות אוכל החופים בישראל, אך בפועל עשה בדיוק ההפך, וסיכם במשפט: "לא היה כלום, כי אין כלום".

מילר, שבבעלותו נמצאת גם מזללת ההמבורגרים "סוסו אנד סאנס" בתל אביב, החליט להשיב אש לביקורת. ובצעד חריג יחסית לשפים בישראל, פרסם פוסט תקיף בפייסבוק ובאינסטגרם, בו כינה את המבקר "פסיכולוג מתוסכל שלא מבין כלום באוכל". הוא אף הפנה אצבע מאשימה אל כתבי האוכל והמבקרים כאחד, שלטענתו משתמשים בשמו כדי "למשוך קליקים".

בראיון מיוחד ל"חי בלילה", טען מילר כי הביקורת הייתה אישית ולא עניינית: "הרבה פעמים קיבלתי ביקורות רעות ולמזלי גם ביקורות מהממות, אבל כשמישהו בא אליי הביתה ומטנף עליי ממניעים אישיים – אני מרגיש צורך להגיב. צפיתי את הביקורת הזו וידעתי שהיא תהיה רעה. אגב, שפים מהתעשייה הגיבו במחיאות כפיים והצדיקו אותי. זה קצת הכעיס אותי, כי אם הם חושבים כמוני – למה הם לא עשו את זה בעצמם?".

הביקורת עסקה גם במחירי המנות הגבוהים במסעדה, כשבמוקד עמדה פלטת פירות, שעולה לא פחות מ-190 שקלים. בתגובה, אמר מילר כי הוא עומד מאחורי המחיר: "בעיניי, השאלה צריכה להיות למה פלטת פירות עולה רק 190 שקלים, כשאתה משלם שכירות גבוהה ומשכורות גבוהות ליותר ממאה עובדים. אני מבין שזה נשמע יקר, אבל מדובר במנה לשלושה אנשים שמורכבת מפירות יקרים. אננס עולה בשוק 45 שקלים, והמנה מכילה אננס שלם. אני לא מתחרט".

עוד אמר מילר, כי לדעתו, בשנת 2017 תפקיד מבקר האוכל הפך לארכאי: "בעולם שבו לכל אחד יש פייסבוק ואינסטגרם, וכולם מעלים בלייב מנות שהם אוכלים ורואים אילו מנות חברים שלהם אהבו – הכוח של הביקורת קטן בהרבה. אני בטוח שיש מי שביטלו את ההזמנה שלהם, אבל אני מעדיף להקשיב לחברים שלי שאהבו מנה ולא למבקר אוכל".

"חי בלילה": ראשון עד שלישי ב-23:25, קשת, ערוץ 2