בשבועות האחרונים רץ ברשת  הקמפיין  "מלך הבלונים", שתוקף את "יש עתיד" ואת "כולנו", מכנה אותן "מפלגות האווירה" ובעיקר נועד לשכנע אותנו להצביע למפלגות הגדולות.

תהינו מי עומד קמפיין ההכפשה? מי שילם את מאות אלפי השקלים, על פי הערכות בענף, שעלו צילומי הסרטונים? מי קונה את המודעות הממומנות?

מערכת "חי בלילה" פנתה קודם לשחקן קובי מרציאנו, בשאלה אם הוא יודע מי שכר אותו לעבודה? ולטענתו הקמפיין הגיע דרך חברת הפקה, שהוא לא זוכר את שמה. מהר מאוד חזרה אל המערכת המנהלת שלו שהסבירה שאין להם מושג, אבל ציינה שאת הקמפיין הפיקה חברת ג'ימיני קריאייטיב.

מתסבר שג'ימיני קריאייטיב היא החברה שהפיקה את סרטון הטלפון האדום של נתניהו. כלומר, היא עובדת עם הליכוד. הבעלים של החברה קובי הופמן, אמר לנו בתגובה: "אנחנו עובדים עם מפלגה – אבל אני לא יכול להגיד מי".

ואחרי שהבנו שאותה סוכנות עובדת עם מפלגה אחת, מערכת חי בלילה הציגה את הממצאים לדובר הליכוד, ולא נותר לו אלא לאשר - זה נכון. הליכוד עומד מאחורי הקמפיין.

ואחרי התחקיר שערכנו נותרת השאלה מדוע מפלגה שמנהלת קמפיין רשת אגרסיבי עם סרטונים, סטטוסים וסיסמאות, מעלה קמפיין נוסף בעילום שם, לכאורה קמפיין בלתי תלוי? ומה אומרים על זה במפלגות שאליהן פונה הקמפיין?

מ"יש עתיד "ביקשו לא להגיב, ממפלגת "כולנו" נמסר בנוגע למפלגות הבלון והאווירה: "האווירה היחידה שאנחנו מכירים במדינה הזו היא אווירה של ייאוש, דאגה כלכלית וחרדה מפני העתיד. צר לנו כי המפלגות הגדולות מנסות לסמא את עיני הציבור מהאמת ולגרור את השיח שוב ושוב לשיח המדיני והבטחוני, זאת למרות שברור שסדר היום הכלכלי חברתי, מחירי הדיור ויוקר המחייה חשובים לציבור הרבה יותר".

חי בלילה: ימים א'-ג', בשעה 23:00