אבלה הגדול של הקהילה החרדית על מותו של הרב עובדיה יוסף היה מרשים בגודלו ונתן הצצה למשמעות הגדולה של המרן המנוח לאוכלוסיה שלמה. אבל יש כאלה שהחליטו לנצל את הצער הגדול כדי לשלשל לכיסם סכומים לא מבוטלים: באתר eBay עלתה מודעה: חתימה של הרב עובדיה יוסף ב-400 דולר, ספר שנגע ברב עובדיה יוסף ב-1,200 דולר, ברכת שנה טובה בחתימתו המוצעת ב-500 שקל וחמסה בדמות הרב, גם היא ב-500 שקל. 

הניסיון לעשות קופה לא מסתיים בפרטי הזיכרונות האלה. במערכת האתר החרדי כיכר השבת התקבלה הצעה למכירת מכונית הבמוו של הרב עובדיה יוסף בסכום העומד על קרוב לחצי מיליון שקל. "העיקר זה לא השימוש ברכב אלא העובדה שהוא שימש את הרב עובדיה יוסף", אומר ישראל כהן, עיתונאי באתר, ומסביר כי מדובר בתופעה נפוצה למדי: "עוד אצל הרב שך, שנפ]טר לפני עשר שנים, הציע מישהו את רכבו למכירה. גם אצל מנהיגים רוחניים אחרים היו כאלה שמכרו בפריטים שהגיעו גם למיליוני דולרים".

ואיך מתייחסים לתופעה במשפחתו של הרב, עוד בטרם הגיע למנוחת עולמים? כהן מאמין כי את הפריטים החשובים באמת, כמו הגלימה והכובע של הרב ומכתבים נדירים, לא ייצאו למכירה לעולם, אולם מחירם של פריטים אחרים ירקיע שחקים. באשר לשאלת הטעם הרע שבניצול ההזדמנות בשלב כה מוקדם, אמר כהן: "אני מסכים שיש בזה טעם לפגם, אבל עדיין, אנשים יוכלו להרוויח מזה הרבה כסף בעתיד".

חי בלילה, ראשון עד שלישי, 23:00

בואו לעקוב אחרינו בפייסבוק