בימים האחרונים נחשפו שוב סרטונים של התעללות בפעוטות בגנים, מקרים אלו התגלו בעקבות חשדנות וערנות של ההורים, שדאגו גם לפרסם את החשדות. אך כעת פוסט מקבוצה סגורה של אימהות בפייסבוק, מציג כיצד גנים רבים מחייבים את ההורים לחתום על הסכם סודיות, בנוגע לכל המתרחש בגן הילדים.

כך נכתב בפוסט: "מעוניינת להכניס את בני למשפחתון, עיינתי בחוזה וסעיף 5 (סודיות) מאוד מטריד אותי. האם במידה וחס וחלילה אחשף לפעילות שאינה הולמת בגן יהיה אסור לי לדווח? האם החשש שלי מוצדק?". ואכן, סעיף הסודיות בחוזה בין הגן הפרטי לנרשמים, מחייב את ההורים לשמור על שתיקה בכל מה שקשור לפעילות הגן. מערכת "חי בלילה" התקשרה לאחד מהגנים הללו, כדי להבין מה עומד מאחורי חובת השתיקה.

"לצורך העניין, התקשרת אליי, את לא מכירה אותי, אבל אני נשמעת לך מאוד לא נעימה", מסבירה הגננת בשיחת טלפון את הרציונל מאחורי הסעיף, ומוסיפה: "את נכנסת לפייסבוק וכותבת: 'אשה איומה אל תרשמו אליה', את יכולה לעשות את זה. לי יש הגנות? אין לי הגנות. אז את לא יכולה להיכנס ולהשמיץ אותי סתם כך, זה משהו שהוא סטנדרטי".

אותה גננת הפנתה את המערכת גם לגוף האחראי על הגנים הפרטיים, שם טענו שהסעיף מגן לא רק על הגננות אלא על הילדים עצמם. "הסעיף הזה לגיטימי, היום יש ויכוח בין הורה לגננת ויכוח שאת יודעת, לפעמים יש דברים של אי הסכמות כאלה ואחרות, אם זה פוגע בגננת עצמה אז לאן אנחנו מגיעים בסופו של דבר?". 

"חי בלילה": ראשון עד שלישי 23:25