פגישה בין מנכ"לית רשת קסטרו, אתי רוטר, לבין בעלת עמוד הפייסבוק "אין לי מה ללבוש: מלכוד 42", מאיה בנבנישתי, נגמרה במחאה שמסעירה את הרשת בימים האחרונים. "נאמר לנו שוב ושוב שנשים במידה 46 ואקסטרה לארג' הן פשוט שמנות מדי מכדי להיות לקוחות של 'קסטרו'". נכתב בפוסט שהתחיל את המהומה המתבקשת.

מנהלות העמוד מנו בפוסט אמירות מזעזעות שלטענתן נזרקו לעברן בידי רוטר, בהן: "אל תגידי לי איך לשווק את קסטרו", "השמלה הזו לא יפה מעל מידה 44", "זה לא הטעם של קסטרו", "האוברול הזה לא יהיה יפה במידה 46", "מכנסונים זה לא יפה מעל מידה 42", "אני לא יכולה לענות לכולם על הצרכים", "אולי את לא מבינה קסטרו", "אין לנו מידות כי המחסנים מאד קטנים" "אתן בטוחות שאתן קונות במחלקה הרגילה של אייץ' אנד אם?"

בראיון ל"חי בלילה", סיפרה בנבנישתי כי הדבר שהכי זיעזע אותה בפגישה, היה התעוזה של רוטר, להודות בפניהן כי אין לה כוונה לייצר בגדים במידה 46 כיוון שזה לא תואם את הסגנון של קסטרו: "מאד נפגענו, כי נאמרו דברים מאד קשים, אבל בעיקר התפלאנו כי שזו היתה ירייה לעצמה ברגל, מדובר בעסק שלה והיא מתפנסת ממנו יפה מאד, די לא האמנו שזה קורה".

>> לעמוד הפייסבוק של חי בלילה

האמירות המיוחסות לרוטר הציתו מחאת רשת נוספת של נשים - ואף גברים - מכל המידות שנחרדו מהדברים: "לעולם לא אקנה שם שוב, פשוט כי אחרי מה שאמרה הגברת, היא לא ראויה לכסף שלי", כתב הגולש ניצן; "תודה לכן. מגיע לציבור לדעת מה המשווקים חושבים עליו וגם אם אהיה בטווח המידות של קסטרו - כף רגלי לא תדרוך שם לעולם"; כתבה הגולשת רעות; "אני מידה 38 אבל מזדהה עם המאבק. בחיים לא אקנה קסטרו", כתבה גולשת בשם טלי.

העם דורש: צדק גופני

מחאת הצרכנים שנוצרה בעקבות הפוסט הויראלי, מצטרפת למחאות רשת רבות בנושאי מידות ודימוי גוף שסוחפות את הפייסבוק בסערה בשנה החולפת. האחרונה שבהן, "המחאה הלבנה", ניצתה בעקבות דבריה של הסטייליסטית ליאת אשורי שהמליצה לשמנים ושמנות שלא ללבוש בגדים לבנים. במחאה על דבריה, הוצפה הרשת החברתית בתמונות של נשים מלאות לבושות בלבן. המגמה המבורכת מעלה למודעות הקולקטיבית את המצוקה אותה חווים אנשים במידות הנחשבות לגדולות, בעקבות משטור הגוף ואידיאל היופי הבלתי אפשרי. 

בתגובה לדברים, כתבה אתי רוטר בפייסבוק: "למען הסדר הטוב, פרטי הקולקציה של קסטרו מגיעים ברובם עד מידה 44 ובחלק מהמקרים עד מידה 46 ... שמחתי לפגוש את מאיה ונועה מתוך כוונה להקשיב, לכן חבל לי שפגישה זו מוצגת כאטימות ונותנת במה לניגוח קסטרו ועובדיה. אנו מכבדים, מוקירים ומודים לכל לקוחותינו תהיה מידתן אשר תהיה".

>> שלחנו נשים רגילות לדגמן בגדי ים