במהלך סוף השבוע, העלה הישראלי, בן ציון תמונה שהפכה לוויראלית בעולם הערבי. בן ציון, בן 31 מירושלים, תיעד במהלך ביקורו בערב הסעודית את מסעו בתמונות והעלה לאינסטגרם מפעם לפעם. בשישי האחרון, תמונה אחת הצליחה לחולל סערה של ממש. בן ציון הצטלם כשהוא כורך תפילין ועטוף בטלית בליבו של מסגד הנביא המפורסם בערב הסעודית.

לעמוד הפייסבוק של "חי בלילה"

"זה היה טיול פרטי, הלכתי לפגוש חברים, רציתי חוויה תרבותית", סיפר בן ציון בראיון ל"חי בלילה" והוסיף: "הייתי במדינה (סעודיה) וביקרתי את הקבר של הנביא מוחמד. נכנסתי גם למסגד. כשסיפרתי לאנשים שאני יהודי מירושלים, הם לא האמינו".

ברשתות התקשורת אלג'זירה וה-BBC מיהרו לסקר את הנושא ואף המציאו לו האשטאג ייחודי. "פרסמתי כמה תמונות באינסטגרם הפרטי שלי, כדי שמשפחה וחברים יוכלו לראות איפה אני ומה אני עושה. ביום שישי האחרון כתבתי גם 'שבת שלום' ו-'סלאם'", מספר בן ציון את השתלשלות הדברים. "חברים שלחו לי את ההאשטאג, ופתאום התחלתי לקבל אלפי לייקים". כאמור, עם החשיפה של המעשה הפרובוקטיבי, קיבל בן ציון גם תגובות חריפות ואף איומים על חיים. חשבון האינסטגרם שלו הוקפא לאור דרישות של גורמים שונים בעולם הערבי.

"חי בלילה": ראשון עד חמישי ב-23:25, קשת, ערוץ 12