תיעוד די מדהים הגיע היום למערכת חי בלילה מבת ים, בו נראה גבר נכה הולך ברחובות העיר כשהוא צולע ונעזר בקביים. הגבר נראה בצילום דופק על דלתות בתים ונכנס לחצרות כדי לבקש עזרה, אלא שמהרגע שהוא נכנס לבית ותפס רגע לבד בלי אף אחד בסביבה, ההצגה הסתיימה והרגליים חזרו מהר מאוד לתפקוד מלא. 

במצלמות האבטחה של אחד הבתים נראה הגנב אוחז בקביים בידיו ומצליח לגנוב טרקטורון בשווי 6,000 שקלים. "בבוקר הוא ביקש מאחי משהו לאכול וכסף לנסוע באוטובוס", סיפרה מרי, שמביתה נגנב הטרקטורון, "אחרי זה הוא הלך לרחוב השני וביקש משתי חברות שלי כסף לנסוע באוטובוס. הוא פשוט נכנס אלי הביתה ולקח לי את הטרקטורון. הקביים זו סוג של הצגה, כי הוא הלך איתו קילומטרים. אחרי שעה וחצי הוא הגיע עם הטרקטורון לתל אביב והוא ממש כבד". 

מתחזה לנכה ועוקץ את מי שעוזר לו (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
מתוך חי בלילה | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

למרבה הצער, לא מדובר במקרה נקודתי אלא שיטת עבודה. משיחות של מערכת חי בלילה עם תושבי השכונה מסתבר שמדובר בשחקן של ממש, המרבה להתחזות לנכה ולנסות לקושש נדבות מהעוברים ושבים, תוך כדי שהוא ממציא להם סיפורים ילדים קטנים שאין להם מה לאכול. נגד האיש הוגשה תלונה במשטרה ובשעות הערב הוא נעצר והגיע לחקירה בתחנת המשטרה, מלווה, איך לא, עם הקביים. 

מתחזה לנכה ועוקץ את מי שעוזר לו (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
מתוך חי בלילה | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12