ציורים בקפה או בשמם המקצועי "לאטה ארט" הפכו ללהיט החדש של בתי הקפה בישראל. בתקופה בה בתי קפה רבים נמצאים בסכנת סגירה, זו עוד דרך לא רעה בכלל למשוך את קהל הלקוחות. בתוכנית החדשה "חי בלילה" בהנחיית נדב בורשטיין שתעלה הערב ב"קשת", מציג בורשטיין הצצה לטרנד הכי חם.

אריאל אילוז, בן 25 מירושלים, סטודנט שנה ב' במחלקה לארכיטקטורה בבצלאל, הוא הממונה על הדרכת ציורי הקפה לבריסטות של "קפה לנדוור". "עבדתי כברמן בבית קפה וכשגיליתי במקרה לגמרי שאפשר לצייר על קפה בעזרת התמצית של האספרסו התחלתי לשלב בין אמנות לקפה. אהבתי מאוד את הרעיון והלקוחות אהבו וחזרו במיוחד בשביל לבקש שאצייר להם. בשלב מסויים חברים ביקשו ממני להעלות תמונות לפייסבוק ולתייג אותם גם בתמונות הבאות כדי שישארו "מעודכנים" - מה שהוביל אותי לפתוח דף במיוחד לציורים בקפה".

בקפה לנדוור הבינו את הפוטנציאל הטמון בציורים, ומינו את אילוז לתפקיד "יועץ אמנותי ללאטה ארט", אז הוא זכה אפילו לצייר ולהגיש קינוח בדמותו של נשיא המדינה, שמעון פרס. אחת השאלות העולות מהתחביב המעט מוזר הזה, היא העובדה שהציור נמחק מאוד מאוד מהר, כשהלקוחות מערבבים את הקצף. לאילוז זה לא ממש אכפת, "דווקא הידיעה שהציור לא יחזיק מעמד הרבה זמן גורמת לי לאהוב את זה ובעיקר האתגר לצייר מהר - ציור ממוצע לוקח בין 2 ל-6 דקות".

קפה מקושט בלאטה ארט אפשר למצוא בעוד לא מעט בתי קפה ברחבי הארץ בתקופה האחרונה, וחוץ מלקוחות מרוצים, יש גם בעלי בית קפה מרוצים עוד יותר. לכל בית קפה כזה נפתח עמוד פייסבוק עם עשרות אלפי עוקבים, בהם מעלים את תמונות כוסות הקפה המצויירות, מה שכמובן מוביל עוד הרבה לקוחות לבתי הקפה. 

פרס בקפה
הנשיא זכה לציור משלו בקפה לנדבר