סיפור השנה

שנת 2015 הביאה איתה כמה סיפורים שפרצו לרשתות החברתיות ומשם לתקשורת, ולא נשכחו מאז. הראשון לצוף היה "סרטון השוקולד", שהפך לאחד הזכורים של השנה, וזה לא בהכרח אומר עלינו שום דבר טוב. עוד בשנה האחרונה, נסגר עמוד הפייסבוק הפופולארי "סטטוסים מצייצים" לאחר שנודע לפייסבוק כי פורסם בעמוד תוכן שיווקי בתשלום בניגוד לחוקי הרשת. "סרטוני הפיגועים" שהחלו מופצים במהלך גל הטרור הנוכחי הפכו לתופעה מטרידה במיוחד, וגם היא מספרת סיפור די מטריד עלינו כחברה. סרטון אחר שהופץ חשף ניצול מחריד של צעירה במועדון "אלנבי 40" (יש לציין שגם הפצת הסרטון פגעה אנושות באותה צעירה), ובהמשך המועדון נסגר. מחאת החיילים העניים סחפה מאות אלפי גולשים והביאה בסופו של דבר להעלאת שכר החיילים ב-50%. אה, וטל מוסרי עבר לניקולודיאון.

מחאת השנה

בגזרת המאבקים החברתיים, ישראל ראתה כמה מחאות בלתי נשכחות השנה. זה התחיל ממחאת העדה האתיופית בעקבות הסרטון הויראלי שבו הכה שוטר את בן העדה, והמשיך למחאת הדיילות שנדרשו לנעול נעלי עקב על המטוס למרות הסיכון. בקיץ התחדשה מחאת הקוטג' בעקבות פערים במשקל המצויין על האריזה לזה האמיתי, ואחריה קמה צעקת מחאה נגד אגאדיר, שלא התביישו להשוות אישה לחפץ בפרסומת שלהם. לבסוף, אי אפשר לכתוב על מחאות ב-2015 בלי להזכיר את מחאת הגז, שהוציאה אלפים לרחובות ולא נרגעה עד הרגע האחרון.

פוליטיקאי השנה

ומה בין פוליטיקה לאינטרנט? כמה מהנציגים שלנו בכנסת הפגינו נוכחות ראויה לציון ברשתות החברתיות השנה. הבולטים במיוחד הם שלי יחימוביץ'יאיר לפיד (ו"אישתו של חבר שלו"), מירי רגב עם המתכונים של סבתא והשידוך לעוזרת הפרלמנטרית, איילת שקד עם הוועדה למלחמה בשיימינג, וכמובן, ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם הסרטונים בפייסבוק ועם החיים עצמם.

מסתבך השנה

השנה האחרונה ראתה גם כמה פרצופים מוכרים שהלכו והסתבכו לנגד עינינו. זה התחיל מאמיר חצרוני שעף מאולפן "הבוקר של קשת" ולאחר מכן גם מהארץ, והמשיך עם השף יונתן רושפלד שהרבה מסעדות שהיה מעורב בהן נסגרו השנה. הכותרות הוצפו גם בשמו של שרון גל - משמועות על רומנים, דרך תמיכה בחוק עונש מוות למחבלים ועד לפרישה מהכנסת.

לאחרונה פרש מהמשכן גם ינון מגל, בעקבות שורה של טענות על הטרדה מינית מצדו שהחלו מפוסט בפייסבוק של עובדת לשעבר, רחלי רוטנר. מעניין לעניין, ההסתבכות האחרונה של ג'ודי ניר מוזס שלום כוללת שני ציוצים שנמחקו, ועשויים להתפרש כהדחת עד בפרשת ההטרדות המיניות לכאורה של בעלה, השר לשעבר סילבן שלום. לבסוף, מי שלא זז מהכותרות לאורך כל השנה הוא אורן חזן, החל משמועות על סרסרות בקזינו שניהל, דרך חקירה בחשד לתקיפה ועד להשעייה מהכנסת.

ויראלי ישראלי

עם כל האקשן של השנה האחרונה היינו חייבים גם למצוא סיבות לחייך, ובדיוק בגלל זה יש אנשים כמו תותית שפותחת על מי שרק תרצו, ומירי פסקל שפותחת על דניז - שישברו את האינטרנט ויגרמו לכולנו להתפוצץ מצחוק. עוד מישהי שנכנסה בסערה לכל מקום ברשת לאחרונה היא מיכל צפיר - אמנם שמנמונת היא כבר לא, אבל היא בהחלט עולם ומלואו.

יש גם שני ערוצים שגרמו לנו לצחוק עד לב השמים. על הראשון כולנו גדלנו, אבל אף אחד לא ציפה שהוא יחזור ובגדול כל כך: היישר מהאייטיז, הטלוויזיה החינוכית החליטה שלא לבחול באמצעים וכבשה לנו את הפייסבוק. השני הוא פחות ממלכתי, יותר מחתרתי, אבל לא פחות ויראלי ולא פחות מצחיק: ערוץ הכיבוד.

"טקס סולמית הזהב": "חי בלילה", הערב ב- 23:40