את חגיגות יום זכויות הקהילה הגאה שהתקיים אמש (שלישי) בכנסת ישראל קטעה תקרית אחת שהזכירה לכולנו, שלמרות הדיונים החשובים והמאמצים הגדולים של השדולה הגאה, הדרך לשוויון עדיין ארוכה. מספר זוגות גאים שביקרו במשכן ביקשו לתעד את הרגע המרגש והצטלמו כשהם מתנשקים, אך תוך מספר דקות הגיעו אנשי משמר הכנסת והודיעו להם חגיגית שביקורם בכנסת מסתיים בזה הרגע, וזאת למרות שהחזיקו בכל האישורים הנדרשים.

הזוגות שפונו מרחבת הכנסת (צילום: מיכל בר)
צילום: מיכל בר

מי שחווה על בשרו את האפליה המקוממת הוא שי סקלר, שסיפר על האכזבה מהיום שהיה אמור לסמל שיוויון זכויות כלפי הקהילה הגאה: "רצינו לעשות תמונה מרגשת כדי לחגוג את ההישגים של היום הזה, זאת הייתה אמורה להיות מחווה רומנטית יפה". בראיון ל"אנשים" סיפר סקלר על הרגע בו גורש מהכנסת, למרות שלא קיים כל חוק האוסר להתנשק על רקע המשכן: "בהתחלה חשבנו שזאת טעות אבל אז שמנו לב שגירשו רק את הזוגות החד מיניים, והסכימו להשאיר את הזוג הביסקסואלי של גבר ואישה שהיה איתנו". 

דובר הכנסת מסר בתגובה: "מדובר בטעות עליה התנצלנו, אך חשוב לומר גם שהכנסת יצאה מגדרה לארח היום מאות רבות של אורחים חברי הקהילה הגאה, באופן המוצלח והמכובד ביותר ביום הלהט"ב".

"חי בלילה": ראשון עד שלישי ב-23:25