חברי הכנסת במדינה מקבלים תקציב שנתי של 50,000 שקלים, לכיסוי הוצאות הכרוכות במילוי תפקידם והוצאות שהוצאו לשם שמירה על קשר עם הציבור. בסוף כל שנה נחשפים הסכומים המפורטים של הוצאות החכי"ם. הגיע אלינו פירוט מעניין שנחשף כאן לראשונה ומסכם את שנת 2013.

"נפתלי בנט רכש שני מכשירי מיני אייפד16GB בסכום כולל של 5,369 שקלים. דרך אגב, הוא קנה אותם ב-25.12, כנראה רצה לחסל את התקציב עד סוף השנה" אומר לנו תומר ומוסיף גם את דוגמתה של לבני שרכשה שני מיני אייפד בעלות של 3,704 שקלים", מספר לנו תומר, מהמיזם "מאה ימים של שקיפות".

שאלנו את עצמנו מה קורה כשחברי הכנסת עוזבים את הכנסת או נניח מתפטרים או מפוטרים? מסתבר שעל פי החוק חברי הכנסת צריכים להחזיר את הציוד, להעביר אותו לחבר כנסת אחר, או לרכוש אותו. עוד קובע סעיף בחוק כי חברי הכנסת שעוזבים או מועזבים מהכנסת יכולים לתרום את הציוד, הבעיה היא שרבים מהחכי"ם אינם מודעים לאפשרות הזאת.

>> עקבו אחרי "חי בלילה" בפייסבוק

בדקנו עם שני חברי כנסת שהתפטרו לא מזמן מה הם בחרו לעשות. אז בנימין בן אליעזר רכש שני מכשירי סמסונג ופקסמיליה. אחרי ההתפטרות שלו הוא החזיר את המכשירים ורכש לעצמו את הפקסימיליה. ומה בנוגע לטאבלט של סמסונג בעלות של 2,790 שקלים שרכש אריה דרעי במהלך כהונתו כח"כ? פנינו אל לשכתו ומשם נמסר: "הטאבלט טרם הוחזר מכיוון שהיו חומרים בתוכו שהיה צורך להעתיק. מחר בבוקר יוחזר". יכול להיות שההתעוררות בנושא הגיעה בעקבות הפניה שלנו? את זה כבר אתם תשפטו. 

"חי בלילה" - ימים ראשון-שלישי ב-23:00