לאחר גמר מותח במיוחד, מסמיליאנו די מטאו הוכרז כזוכה הגדול של העונה החמישית של "מאסטר שף". במשדר מיוחד של "חי בלילה", מסי סיפר על ההתרגשות הגדולה שחווה בימים שלפני הגמר: "לא ישנתי הרבה לאחרונה, לא עשיתי שום דבר חוץ מלבשל". בנוסף הוא תיאר את החזרות שעשה במטרה להרשים את השופטים ברגע האמת: "בישלתי מתשע בבוקר עד שמונה בערב". לאחר הזכייה, מסימיליאנו שסוף סוף יכול לחזור לנשום לרווחה, תיאר את הניצחון כתמורה אדירה לעבודה הקשה והחריצות שהפגין בתקופה האחרונה: "בחיים לא השקעתי במשהו כל כך הרבה אני כל כך שמח". 

כידוע חוקי המשחק של מאסטר שף מקנים לשופטי התחרות את מלוא ההשפעה על התכנית כולה ועל הגמר בפרט. במהלך הראיון שאל נדב בורנשטיין את השופטים את השאלה שמסקרנת לא מעט אנשים: "האם אתם מרוצים מהתוצאה הסופית?" בתגובה לכך סיפר חיים כהן כי באופן אישי הוא נתן למסימיליאנו ולרחל ציון זהה של 100 נקודות. "כל אחד בעולם שלו עשה מנה מושלמת בעיניי" אמר כהן והוסיף  כי בגמר הזה כל אחד מהם יכול היה להיות מאסטר שף. 

ראיון עם הזוכה בגמר מאסטר שף (צילום: רועי ברקוביץ')
"כל אחד מהם יכול היה להיות מאסטר שף". חיים כהן | צילום: רועי ברקוביץ'

באופן מתבקש, השף והשופט אייל שני בחר שלא להתעסק בנקודות ולהתמקד במנות עצמן: "אלה היו מנות שעסקו בעצם בנפש, ביכולת של הנפש להניע את המזון אל מימד אחר". אייל אף ניצל את הבמה בכדי להתקומם כנדג הביקורת שהשף יונתן רושפלד נתן למנת הדג בחימר שהגישה רחל בגמר: "התקוממתי מול הקביעה שבמנה של רחל הדג היה יבש מדי ב-15%, אני הרגשתי שאלוהים עצר את הזמן בשביל רחל וסידר לה את הרגע המדויק עד לזה שפתחנו והכל התפרץ אל תוך הגוף שלנו וזה היה פשוט מושלם". גם מסימיליאנו לא יצא מהראיון בלי פידבק נוסף ופיוטי מאייל שני שאמר: "מסימיליאנו עשה מנה עם סיכונים אדירים, היא כולה מנה של איזונים פנימיים של המשקולות הכי עדינות של הנפש".

גם אתם יודעים לבשל כמו מסימיליאנו? הרשמו לעונה הבאה של "מאסטר שף"

 >> לעמוד הפייסבוק של חי בלילה

 חי בלילה: א'-ג' ב-23:25