אומרים שהצבא צועד על קיבתו, וגם אנחנו יודעים שבלי ארוחת בוקר או צהריים טובה די קשה לנו להתחיל את היום, אז די בטוח שגם היושבים במשכן הכנסת מעדיפים לעבוד על בטן מלאה. מה אוכלים שם בדיוק? חשבון אינסטגרם בשם "המבקרת", שנפתח על ידי היועצת הפרלמנטרית של ח"כ מיקי זוהר, דבורה גינזבורג, חושף את הצלחות שמונחות לפני חברי הכנסת והשרים.

מנה די חיוורת של ירקות ואורז קיבלה מהמבקרת ציון 2 מתוך 10 ועליה נכתב: "אורחת לרגע רואה כל פגע. על צלחת הירקות הזו נדרשה חברתי לשלם 50 שקלים. ירקות עייפים שראו ימים טובים יותר". על מנה אחרת של דג בליווי תפוח אדמה ואורז נכתב: "הדג היה בלתי נגיס ובטעם של פלסטיק".

A photo posted by מבקרת המזנון (@hamevakert) on


A photo posted by מבקרת המזנון (@hamevakert) on


בראיון לריטה גולדשטיין ב"חי בלילה" הסבירה גינזבורג מדוע החליטה לפתוח את העמוד. "אני עובדת בכנסת כבר שלוש שנים", היא אמרה, "לפעמים המנות במזנון הכנסת לא ממש אכילות. אין לנו כל כך אופציות. אמנם יש מזנון בשרי ומזנון חלבי אבל אין יותר מדי מבחר אז מה שיש אוכלים. לפעמים את לוקחת דג ומגלה שאת אוכלת פלסטיק".

התמונות בחשבון האינסטגרם מגוונות ומציגות מנות מימים שונים במהלך השבוע במשכן. כדי לבדוק עד כמה הביקורת מהימנה, ביקשנו חוות דעת נוספת מחבר הכנסת אורן חזן. "מצד אחד יש פה צוות מדהים, כולם נותנים את הלב והנשמה", אמר חזן, "מצד שני התפריט לפעמים קצת תפל. אולי כדאי שאני אכנס קצת למטבח ואתן קצת מהטאץ' האישי שלי עוד מהימים שהיו לי מסעדות". צפו בקטע המלא מ"חי בלילה".

"חי בלילה" - ראשון עד שלישי ב-23:25