נושא מחירי השכירויות ההזויים ועליית המחירים מעסיק מאוד את אזרחי ישראל - אבל בסיפור מהסוג שיוצג לפניכם לא נתקלים בכל יום. הם היו שלושה דיירים שחיו בדירת שותפים בתל אביב עד שיום אחד הופיע בעל הבית עם תיקים, והודעה מפתיעה שבה בישר להם שהוא עובר לגור איתם אחרי שחזר ארצה בעקבות פטירת אביו. מאותו הרגע, הם החלו לעבור מסכת ייסורים בת שלושה שבועות שבסופה – הם נאלצו לעזוב את הדירה.   

בהתחלה, הוא פתח את המחסן הנעול בדירה, הוציא את כל התכולה והפך אותו לחדר שלו. אחרי שהצהיר שמדובר רק בשבועיים עד שהעניין ייפתר, בזמן הזה הוא מירר להם את החיים: התלונן על החשמל והבלאגן שהתחולל בחדרים. "החשבון חשמל שקיבלתי בחודש האחרון הוא מטורף בגללכם. תמיד יש פה אור בסלון, תמיד יש פה אור במטבח, אני כל הזמן אחריכם – נמאס לי", אמר בעל הדירה. 

הבעלים הופיע בדירה ואילץ את השותפים לעזוב (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
הודעת הוואטסאפ שנשלחה לדיירים מבעל הדירה | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

בהמשך, בעל הדירה החליף את המנעולים בדירה ומנע מהשוכרים שחתומים מולו על חוזה להיכנס אליה עד שמבחינתם הגיעו מים עד נפש והם החליטו לעזוב. אלא שאז, המשכיר הודיע להם שהוא מביא שוכרים פוטנציאלים שייכנסו לראות את החדרים על אף שהדיירים לא בבית. על אף שהסבירו לו שלא יהיו נוכחים בבית, הבעלים דחה את בקשתם ואף איים בתביעה. "להזכירך אתה חתום על חוזה, תקרא אותו. בסירוב הבא אני אתבע, בכל פעם שתבעתי דייר זכיתי", כתב להם בהודעת וואטסאפ.

ירדן, אחד השוכרים באותה דירה סיפר על השתלשלות האירועים: "הבן אדם דופק בדלת, נכנס עם שקיות ותיקים ופתאום אומר לנו: 'אני לא מצאתי סאבלט ראוי אני בא לישון בחדר מחסן', סיפר בכאב והוסיף. "אמרתי לו: 'מה זאת אומרת'? היינו בשוק, הוא אמר לנו שאנשים יודעים שהוא בא לפה, שאבא שלי נפטר והוא בצער. בזמן שהוא גר איתנו בדירה הוא פשוט מירר לנו את החיים וזה ממש העיק עליי".

בסיום, השוכר סיפר כיצד בעל הדירה חצה את הגבול חדר למרחב הפרטי שלהם ללא רשות. "אחרי יומיים עשינו לו שיחה ואמרנו לו: 'אתה חודר לנו לפרטיות והשהות שלך מפריעה לנו. אתה עושה פה בלאגן ורעש בבוקר – מתי אתה הולך?'", שיתף ירדן והוסיף. "ראיתי אותו נכנס לחדר של השותף ללא אישור. נכנס לחדר יוצא למרפסת המשותפת ואז פורץ לחדר של השותפה".