בסוף השבוע האחרון רץ ברשת סרטון התעללות בו גבר ממזרח ירושלים שהציג את עצמו כשוטר, ניגש למתן, בן 25 בעל צרכים מיוחדים, ואיים לאזוק אותו ולקחת אותו למעצר. לאחר שהסרטון הועבר למשטרה, המתעלל עלאא קסוואני נעצר. למרות המעשה, שופט בית המשפט השלום בירושלים לא התרשם מההתעללות ומיהר לשחרר את הפוגע. לטענתו של קסוואני, עשה זאת בתום לב.

משפחתו של הקורבן מספרת כי מאז המקרה הוא מסתגר בבית מפוחד, כמעט ולא מתקשר וישנה נסיגה חמורה במצבו ההתנהגותי. "מאז המקרה המזעזע הזה, אחי מתן נמצא במצב נפשי קשה מאוד, ויחד איתו כל בני המשפחה כולה. אנחנו לא ישנים כבר כמה לילות. זאת הזדמנות לזעוק את זעקתו של אחי מתן, ולדרוש ממערכת המשפט לחזור בה מההחלטה ההזויה הזאת, לשחרר אדם שהתחזה לשוטר והתעלל באדם חסר ישע", כך סיפרה אמש אחותו טלי.

בשיחה עם מערכת "חי בלילה" קסוואני מסר את הגרסה שלו: "ראיתי את הבחור הזה לוקח פחית קולה ויוצא. אני הלכתי אחריו, לא ידעתי שהוא בן אדם לא בסדר. דיברתי איתו, צילמתי אותו, אמרתי לו אני שוטר".

אתה שוטר?
"לא, לא שוטר".

אז אתה יודע שהתחזות לשוטר זאת עבירה יותר חמורה מלגנוב פחית קולה?
"אני הייתי בבית משפט וקיבלתי שחרור דרך שופט. עשיתי טעות, ולא חשבתי שטיקטוק יעבירו את הסרטון לכל העולם".

עורך הדין רועי גולן פרקליטם של המשפחה מסר כי הוא בקשר עם היחידה החוקרת עד הגשת כתב אישום חמור, וכי יעשה הכל על מנת למצות את הדין עם החשוד עד תום.

תגובת המשטרה: "אמש המשטרה פתחה בבדיקה בעקבות סרטון שהופץ ברשת החברתית ובו על פי החשד, חשוד התחזה לשוטר במהלך שיחה עם אדם אחר ברחוב והחל מתעמר בו תוך הפחדה כי ייעצר. החשוד אותר במהלך הלילה, תושב בית חנינא בשנות העשרים לחייו, נעצר והועבר לחקירה במשטרה.