בשנתיים האחרונות 28 אסירים ואסירות הנמצאים בהליך שינוי מין הוכנסו לבידוד, וחלקם אפילו לצינוק כי לדעת השב"ס אין ביכולתם להגן עליהם מפני שאר האסירים בתנאי מעצר רגילים. בראיון ל"חי בלילה" סיפרה דורין ביליה כי מהיום שבו נעצרה לא נעשתה התחשבות במצבה המגדרי: "לא שאלו בכלל אם אני רוצה להזדהות כאישה, או אם אני רוצה להיות בכלא של נשים או גברים". במשך כשבוע שהתה ביליה בצינוק, ללא גישה לטיפול ההורמונלי הכל כך חשוב להמשך תהליך שינוי המין: "לא הבנתי למה אני לא נמצאת עם יתר הנשים".

אחרי החוויה המאוד לא נעימה בצינוק, גילתה ביליה כי למעשה מדובר בנוהל של שירות בתי הסוהר כלפי נשים טרנסיות: "אמרו שזה כדי שאסירים ואסירות לא יפגעו בהם, אבל זאת טענה קלושה". ביליה ציינה שאת היחס המזלזל היא חוותה דווקא מכיוון הסוהרים, כשלא פעם שמעה מהם התבטאויות טרנספוביות: "מי בודק את החצי-חצי? אני לא יודע איך לקרוא לזה".

משירות בתי הסוהר נמסר בתגובה: "הטענה כי 28 אסירים ואסירות הנמצאים בהליך שינוי מין הוכנסו לבידוד ו/או לצינוק הינה טענה שקרית. מבין 28 הטרנסג'נדרים שהוחזקו בשירות בתי הסוהר, רק שניים נשפטו למאסר בפועל וריצו את עונשם בבית הסוהר נווה תרצה. היתר הינם עצורים לשעות, עצורים לימים ועובדי שירות.

שירות בתי הסוהר מקפיד להתחשב במצבם המגדרי של כל הנמצאים בחזקתה, ובאחריות הארגון לשמור על ביטחון כלל הכלואים ללא קשר למגדר, דת, גיל או לאום. עצורים ואסירים משובצים מגדרית על פי הכתוב בתעודת הזהות שלהם ובהתאם למראה הפיזיולוגי שלהם.

בכפוף לכך, אסירים ואסירות שנמצאים בעיצומו של תהליך שינוי מין וטרם סיימו אותו מוחזקים בתאי הפרדה. תאי הפרדה אינם תאי בידוד או צינוקות ולא משמשים למטרות ענישה, מטרתם הבלעדית היא הפרדה בין אסירים ללא פגיעה נוספת בזכויותיהם".

"חי בלילה": ראשון עד שלישי ב-23:25