האם נתניהו צריך לצרף לצווות שלו יועץ לענייני אופנה? אם תשאלו את הציבור באיראן בהחלט לא יזיק לו להתעדכן. 

בשבועות האחרונים התכנסו בישראל בכירים מכל התחומים ועבדו במרץ מסביב לשעון כדי להכין את הנאום שישא ראש הממשלה הישראלי באו"ם, כחלק מהניסיון לרתום את העולם למאבק בתכנית הגרעין האיראנית.

בדרך לכבוש את הלב וההיגיון האמריקאים בחר ביבי להעניק סדרה של ראיונות לכל רשתות הטלוויזיה הגדולות ולהשתמש באחד מהאייקונים הכי פופולארים בתרבות המקומית: הג'ינס הכחול.

בראיון שהעניק לרשת NBC טען נתניהו שהאיראנים למעשה אוהדים את התרבות המערבית ומעדיפים אותה על פני המשטר האיראני המדכא: "אם היה להם חופש בחירה הם היו נפטרים מהמשטר ולובשים ג'ינס כחול". מה שנתניהו ויועציו לא לקחו בחשבון זה את תגובת הנגד הגורפת מצד הצעירים באיראן, שפעם נוספת מלמדים אותנו שיעור על מחאה שמתחילה ברשתות החברתיות:

No jeans? דווקא כן

ההצהרה של נתניהו כנראה לא מצאה חן בעיני אותם צעירים ובימים שאחרי הנאום המדובר הם החלו בזה אחר זה להעלות לטוויטר תמונות שלהם לבושים בג'ינס כחול, חלקם טרחו והוסיפו הקדשה אישית ועם זאת לא כל כך חמה לראש הממשלה הישראלי. התגובות היו מגוונות, חלק מהאיראנים הגיבו בהומור וחלק אחר בזעם על מה שנתפס בעיניהם כלעג לתרבות המקומית.

מחאת הג'ינס של צעירי איראן  (תמונת AVI: mako)
מחאת הג'ינס בטוויטר | תמונת AVI: mako

מוחמד, לדוגמא, הצהיר "אני לובש ג'ינס כמו הרבה אנשים צעירים ומבוגרים באיראן". בחור אחר בשם בזינגה הגיב בהומור כשצייץ "אני והג'ינס שלי, in your face נתניהו". סאלאר, לעומתם, החליט להיות יותר פרקטי והעלה עם התמונה הצעת יעול לראש הממשלה הישראלי: "לפני שהישראלים מתגאים במודיעין על הגרעין עדיף שיבדקו את היכולות שלהם על עניינים פשוטים כמו האופנה בטהרן".

חי בלילה, ימים א'-ג', 23:00