על רקע דחייה נוספת של העלאת קצבאות הנכים בישראל, פתח דוד מזרחי, בן להורים נכים, בשביתת רעב מול משכן הכנסת. את הזעקה שלו הבינו היטב ברשתות החברתיות, אלא שלטענתו דווקא חברי הכנסת לא מתרגשים מהמחאה שהחלה ביום חמישי האחרון.

"עד שלא יחוקקו חוק אנחנו שבענו", מודה מזרחי בגילוי לב ומתלהם: "עייפנו מדיבורי סרק, עייפנו מוועדות קישוט. הם יושבים בועדה עם כל סוגי השתייה והאוכל, בזמן שלאנשים אין בכלל אוכל. הם איבדו את החמלה, את האנושיות, את המוסר והצדק, רפואה היא לא לעשירים, אנחנו מדברים על דברים בסיסיים". ואכן, מזרחי מודה שקצבאות הנכות של אביו ואימו, אשר מסתכמות בכ-4,500 ש"ח לחודש, אינן מספיקות לנהל חיי בסיס ראויים: "רק התרופות של אימא שלי עולות 1500 שקל, אפילו כסף לאוכל אין פה בבית הזה".

עוד מסביר מזרחי, שעד כה יכול היה לעזור להוריו, אלא שכעת מצבו כבר לא מאפשר זאת יותר. "זה כבר לא ייתכן", הוא זועק עם דמעות חנוקות בגרון: "אבא שלי עכשיו בבית חולים, אימא שלי משותקת בבית, תנו להורים שלי לחיות בכבוד. מה הם אשמים שהם מוגבלים? נהיינו עיוורים, אילמים וחירשים כלפי העיוורים, האילמים והחירשים? מיום חמישי כבר אף אחד לא מתייחס אליי, כמה אפשר כבר, כמה אפשר?".

את הזעקה הזאת הוא גם מפנה לשר האוצר, משה כחלון, ולראש הממשלה, בנימין נתניהו: "אני לא נגדכם, אני מעריך את הדברים הטובים שעשיתם. אבל עכשיו אנחנו ברגע שהחבל מונח על הצוואר של הנכים, אימא שלי לא שקופה. אנחנו משפחה טובה, אני לא רוצה לגנוב". מזרחי ממשיך, ומבהיר שכדי להשתתף במחאה על קצבאות הנכות כל שצריך לעשות הוא להגיע אל גן הורדים בירושלים: " כל מדינת ישראל, אני קורא לכם תבואו לגן הורדים, תמשיכו להפיץ את הבשורה בפייסבוק. אנחנו ננצח, במוקדם או במאוחר האמת והצדק ינצחו".

"חי בלילה": ראשון עד שלישי ב23:25