כמה דקות לאחר שהסתיימה התכנית השנייה במספר של "הכוכב הבא", נציג השופטים אייל גולן ואשת חדר המצב אסתי גינזבורג, התיישבו לראיון קצר בתכנית "חי בלילה", כדי להשיב על שאלות הגולשים שהצטברו במהלך היום בעמוד הפייסבוק של התכנית.

עוד בטרם הגיעו השאלות מהבית, ביקש נדב בורנשטיין מהשניים להתייחס למבחן הבמה של דונדיט ג'ון, פליט מסודן שחי בישראל כבר עשר שנים, ועורר סערה והביא לתגובות קיצוניות ברשת האינטרנט, הנוגעות למצב הרגיש בכל הנוגע למעמד הזרים בישראל.

"תנו לו צ'אנס"

"צריך להתעסק במוזיקה", הגיב גולן בנחרצות לנושא, "התכנית הזאת באה לתת לאנשים הזדמנות לעשות מוזיקה ולהראות מה שהם יודעים ואסור לערבב. כל הזמן אנשים עושים את הערבוב הזה, של מוזיקה ופוליטיקה".

כשבורנשטיין ניסה להקשות ולטעון כי שגם גולן עצמו מייצג את מי שהוא ומה שהוא כשהוא שר, השיב גולן בבטחה: "בתכנית הזאת אנחנו נותנים הזדמנות לכל בנאדם לבוא ולשיר ולהראות מה שהוא יודע. לא סתם הוא קיבל מעל 80% תמיכה". גם גינזבורג, שאינה לוקחת חלק בשיפוט, התרגשה מהופעתו של ג'ון:  "התעלפתי ממנו. היה מדהים. יש לו קול כזה מיוחד וכל הסיפור שלו בכלל. תנו לו צ'אנס, זה בכלל לא משנה מאיפה הוא בא ואיך הוא נראה".

"לשיר בסגנון שגדלת עליו זה הרבה יותר נוגע"

השאלות שהפנו הגולשים אל גולן וגינזבורג היו מגוונות: אחד מצופי התכנית, טען שהוא כועס על כך שבתכנית הקודמת, אמר למתמודד אביתר קורקוס שעליו לשיר בסגנון מזרחי.

"כשאני שר את מה שאני הכי מחובר אליו, זה יוצא הכי נכון והכי אמיתי והכי נוגע", השיב גולן. "גם אני, במהלך הקריירה שלי, שרתי שלמה ארצי ושלום חנוך - שירים שהם לא ממש כוס התה שלי. אבל, כשאני רוצה להוכיח את עצמי ועושה משהו שאני באמת מחובר אליו וגדלתי עליו - זה הרבה יותר מרגש וזה גם הוכיח את עצמו".

למרות שחבר פאנל השופטים רני רהב נעדר מהתכנית עקב נסיעה לחו"ל, נוכחותו עדיין הייתה מורגשת. "קשה בלעדיו", אמר גולן, כשנשאל על ידי צופה האם יש בו געגועים. "אני מתגעגעת. ואני אפילו לא יושבת אתו בשולחן", הוסיפה גינזבורג, שפחות מיממה לפני השידור שבה לארץ מחופשה ביוון. "נחתתי לפנות בוקר", השיבה לשאלה של גולשת שתההת איך היא לא עייפה, "אבל בגלל כל האדרנלין שבערב הזה, זה מעורר. אני בטוחה שכשאגיע הביתה אני אתעלף".

חי בלילה, ראשון עד שלישי, 23:00

בואו לעשות לנו לייק בפייסבוק