בעקבות פרסום דוח מבקר המדינה בפרשת הרפז, מובאת כאן לראשונה במלואה פרשה חסרת תקדים בחומרתה: ניסיון איסוף של חומרים אינטימיים נגד שני קצינים בכירים בצה"ל, בהם אחד מאלופי המטכ"ל. החמור בפרשה הוא שאיסוף החומרים נעשה מתוך לשכתו של הרמטכ"ל גבי אשכנזי עצמו, על ידי מקורבו בועז הרפז ועוזרו האישי של אשכנזי, אל"מ ארז וינר, בעודו במדים. מקורבי אשכנזי אמרו היום שהוא זימן את האלוף לבירור בעקבות תלונות אנונימיות שהגיעו אליו, שמע את גרסתו ו"בכך הסתיימה הפרשה". בסביבתו של האלוף מסרו כי הם המומים מהמידע שמתברר עכשיו, לא היה לו צל של מושג על המזימות שנרקמות נגדו, מכל מקום, אומרים שם, לא היו ואין תמונות כאלה.

תגובות:

עו"ד עודד סבוראי, מסר בשמו של אל"מ ארז וינר כי תפקידו כעוזר הרמטכ"ל היה לעסוק גם בנושאים רגישים שנוגעים לקצינים בכירים, והוא אף טיפל בנושאים אלה בהצלחה. אשר להתבטאויות שלו בשיחות הטלפון – מתוך 1600 שעות של שיחות, נדלו כמה שברי משפטים מקוטעים. שיחות שמביאות לידי ביטוי את טענות ההגנה של וינר משום מה לא מצאו דרכן לדו"ח הסופי.

הרמטכ"ל לשעבר אשכנזי בחר לא להגיב על הדברים בעת בזו. בסביבתו תהו על צירוף המקרים שהביא לכך שההקלטות שבוצעו בלשכת שר הביטחון נעלמו עקב "תקלה בדיסק הקשיח".

רונן צור, יועץ התקשורת של בועז הרפז מסר כי הרפז לא הציע להעביר תמונות אינטימיות. לדבריו "הנושא חוסה תחת צנעת הפרט ולכן לא נתייחס".

>> כך החל הקשר בין הרפז לעוזר הרמטכ"ל

>> אשכנזי לעוזרו אחרי פרסום מסמך הרפז: "לא נשקר. יותר מדי אנשים מעורבים בזה"

>> חשיפה: עוזר הרמטכ"ל ניסה לקשור בין אהוד ברק ל"קרן החדשה לישראל"