בתהליך ההתבגרות עובר הנוער תקופה רבת תהפוכות בה הוא תופס את המציאות בצורה דיכוטומית. בעתות מצוקה הוא רואה רק את השלילי והרע. במהלך התבגרותו, קיים שלב בו הוא מתחיל לפתח חרדה קיומית וקונפליקטים סביב גיבוש הזהות העצמית, שעלולים לגרום לו לעיתים, להרס עצמי.

>> אם אתם רוצים להגיב או לשאול שאלות בנושא, אתם מוזמנים להיכנס לדף הרשמי של מאקו בפייסבוק ולכתוב לנו. בהמשך הערב, באולפן מאקו, נרכז את התגובות שלכם לנושא.

לי ותקין - מתוך כתבת עובדה (צילום: עובדה)
מה קרה לילדה הטובה מירושלים? לי ותקין, שסיפורה ישודר הערב בעובדה | צילום: עובדה
היו ערניים לסימנים בעיקר בתקופות משבר ומעבר. שימו לב לסימני אזהרה חשובים ותסמיני דיכאון קיצוניים וארוכי טווח, או התנהגות המסמלת פרידה.

מה עוד עושים? דברו עם חבריו של המתבגר, שוחחו עם המתבגר, גלו אמפתיה והביעו אמונה בעתיד טוב יותר.
במצבים של חשש אמיתי הישארו צמודים למתבגר ואל תשאירו אותו לבד.
היו ערים לכל שינוי במצב הרוח של המתבגר שלכם ובמידת הצורך גשו לייעוץ מקצועי.

הערב בעובדה: סיפורה של לי ותקין, שאביה עדיין מנסה למצוא את נקודת הזמן שבה יכול היה להציל את בתו, הרגע שבו אולי היה אפשר לעצור את כדור השלג הזה. הוא ידע שבתו בת ה-16 נוזלת לו בין הידיים, אבל לא נותר לו מה לעשות: הוא צפה מהצד כיצד הקשר ההרסני שלה עם בן זוגה, עבריין צעיר בן 21, מרחיק אותה מהוריה, מהלימודים, מהחברים, ולבסוף גורם למותה. אז מה באמת הרג את הילדה הטובה מירושלים? הכתבה המלאה של בן שני תשודר הערב, ב-21:15 בעובדה.

>> אם גם אתם נתקלתם בסיפור דומה, אם אתם רוצים להגיב או לשאול, אתם מוזמנים להיכנס לדף הרשמי של מאקו בפייסבוק ולכתוב לנו. בהמשך הערב, באולפן מאקו, נרכז את התגובות שלכם לנושא.

>> הפרקים המלאים של עובדה לצפייה ישירה

עוד בעובדה: "ברוני הסמים" של גואה | איתי אנגל בצפון עיראק | 4 דקות