בספטמבר 2011, בן-זוגה של לי זיתוני, רועי פלד, לקח על עצמו משימה: לעשות צדק ולהביא את הדורסים שהביאו למותה של לי למשפט בישראל ולשים אותם מאחורי סורג ובריח. יחד עם חבריו, הוא הקים מטה מאבק שפועל למען הסגרתם של הדורסים. 

מאחורי פלד שנה עמוסה בפעילויות ומאמצים חובקי עולם להשיג את מטרתו. "איך מסכמים שנה? לא מסכמים. זוכרים, לומדים, מתגאים בהישגים וממשיכים בדרך, אל אותה מטרה שטרם הושגה", הוא מודה.

בעונה הקודמת של עובדה התלווה ניר שחק לפלד וחבריו בדרכם לפריז על-מנת להתעמת עם החשודים בדריסה, ולהוציא מהם הודאה מצולמת שתסייע למאמצי ההסגרה. במהלך התחקיר על הכתבה, פלד גילה מי הם באמת האנשים שפגעו בלי, ומה הם עשו בישראל בשעות שלפני התאונה הקטלנית.

>> המסע בעקבות הדורסים של לי זיתוני - כתבתו המלאה של ניר שחק

לקראת עליית התכנית "עובדה" לעונה חדשה סיפר פלד על השנה שעבר מאז שידור הכתבה: "הגענו עד הנשיא סרקוזי, אספנו ראיות כולל ההקלטה שעשינו עם מצלמה נסתרת בעובדה, ועשינו את מה שצריך על מנת לחזק את התיק. גם בפן המשטרתי וגם בפן המשפטי. להביא את כל מה שאנחנו יכולים לעשות כדי שכשיגיע התיק לצרפת, לא יהיה אדם שלא ירצה להכניס את השניים האלו לכלא לזמן ממושך".

במהלך השנה האחרונה רועי פלד והעמותה שהקים המשיכו בפעילות אינטנסיבית על מנת ללכוד את הדורסים ולהביא מידע שיפליל אותם. רועי, שעד לפני שנה עסק בעיקר בניהול מועדונים וחיי לילה, הפך למעין חוקר פרטי והוא מספר שבשנה האחרונה הוא הגיע לעולמות מפוקפקים שלא הכיר ולא תיאר לעצמו שיכיר.

במהלך המסע שטרם הגיע ליעדו הסופי, מספר פלד כי ספג אינספור מהמורות בדרך. בין אם הוא נעצר, עוכב לחקירות, אוים והוכה, דבר לא יעצור אותו להשיג את מטרתו. הרגע החזק ביותר בשנה האחרונה מבחינתו היה הרגע בו בדק את המצלמה אחרי המפגש עם הדורסים, והבין שיש לו הודאה מוקלטת: "הסיבה שהגענו לפריז היא כי ידענו שנשיג איזושהי עדות. אין שום דבר במהלך הדרך הזאת, שאנחנו עושים עם ספק".

זוכרים את לי זיתוני (תמונת AVI: mako)
JUSTICE FOR LEE | תמונת AVI: mako



אחת הדרכים של פלד ומשפחת זיתוני להשאיר את מותה של לי זיתוני בשיח הציבורי הייתה להקים עמותה: "המטרה לשמה הוקמה העמותה הייתה לחשוף כל מקרה של תאונת פגע וברח לכולם. הדבר הזה דורש חשיפה", מסביר פלד. "זה מחיר אישי לא פשוט, אבל אנחנו מוכנים לשלם אותו כי יש עדיין מטרה שלא הגענו אליה", הוא מוסיף.

לעמוד הפייסבוק הרשמי של עמותת "צדק בשבילי"

>> אילנה דיין: "בכל שנה אני מגלה ששום דבר לא חוזר על עצמו"

עובדה חוזרת בעונה חדשה, בקרוב

>> לכל הסיפורים והתחקירים המקיפים של עובדה